کد خبر : 219120
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱:۳۶
-

روایت تنگناهای بیمارستانی که ضامن بقای یک دانشکده است!

روایت تنگناهای بیمارستانی که ضامن بقای یک دانشکده است!

به گزارش قائم آنلاین، مسؤولان و مؤثران شهرستان شاهرود می‌گویند که بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) از سرمایه‌های شهرستان شاهرود و متعلق به همه مردم این شهرستان است و اهمیت قابل‌توجهی در رشد و توسعه بخش بهداشت و درمان در این شهرستان دارد. مسؤولان شاهرودی معتقدند که این بیمارستان پشتوانه‌ای برای بیمارستان‌های دولتی مثل بیمارستان امام حسین

به گزارش قائم آنلاین، مسؤولان و مؤثران شهرستان شاهرود می‌گویند که بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) از سرمایه‌های شهرستان شاهرود و متعلق به همه مردم این شهرستان است و اهمیت قابل‌توجهی در رشد و توسعه بخش بهداشت و درمان در این شهرستان دارد.

مسؤولان شاهرودی معتقدند که این بیمارستان پشتوانه‌ای برای بیمارستان‌های دولتی مثل بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان بهار در شرایط بحران و حتی در شرایط عادی است و از این‌رو، هم باید بیش از پیش مورد توجه دولتی‌ها قرار گیرد و هم مردم به کمک آن بیایند تا بخشی از مشکلاتش رفع شود.

نیکوکاران شاهرودی که همیشه در میدان بوده‌اند، امروز می‌توانند یاریگر بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) باشند و امید است خیران حوزه سلامت شهرستان شاهرود با میدان‌داری امام جمعه شاهرود، مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و بیمارستان، بتوانند این مرکز مهم درمانی را از کمند مشکلات برهانند.

تجهیزات فرسوده شده!

سیداحمد ابوالقاسمی‌فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه هیچ جا درآمد بیمارستان‌های آموزشی جوابگوی هزینه‌های آن‌ها نیست، تأکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که به هر شکل ممکن، بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) سرپا بماند.

ابوالقاسمی‌فر افزود: بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) متعلق به تمام مردم شاهرود است و همه در آن منتفع هستند و احدی حق ندارد برای بسته شدن آن اقدام کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عمر تجهیزات و امکانات این بیمارستان زیاد است، باید برای به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات آن تلاش کنیم و در این راه خیران حوزه سلامت می‌توانند کمک‌حال ما باشند و لیست تجهیزات را برحسب اولویت نیاز به همه خیران و افرادی که تمایل داشته باشند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، تقدیم خواهیم کرد.

این بیمارستان غیردولتی در کرونا درخشید

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از سال ۱۳۶۲ شروع به فعالیت کرده است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه تاکنون ۳۷ هزار فارغ‌التحصیل داشته است که از این تعداد، یک هزار نفر دانشجوی پزشکی، یک هزار و ۳۰۰ نفر پرستار، ۸۰۰ نفر از رشته علوم آزمایشگاهی و ۷۵۰ نفر از رشته هوشبری فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به دو قسمت سایت اصلی دانشگاه و سایت بیمارستان تقسیم می‌شود، تصریح کرد: از حدود یک هزار نفر پزشک که توسط دانشکده علوم پزشکی این واحد دانشگاهی تحویل جامعه شده، قریب به ۳۰ درصد در تخصص‌های مختلف پزشکی قبول شده‌اند که نشان‌دهنده بار علمی بالای این دانشکده و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) بیمارستان آموزشی- درمانی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان در طول مدت شیوع ویروس کرونا، توانسته بخش عظیمی از بار درمانی این شهر را به دوش بکشد.

ابوالقاسمی‌فر بیان کرد: بسیاری از بیماران کرونا در این بیمارستان با روش‌های پاراکلینیکی و بالینی تشخیص داده شده و پس از مشاوره عفونی به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که بیمارستان ریفرال کرونا انتخابی وزارت بهداشت بوده است، انتقال داده شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

بودجه‌ای برای مقابله با کرونا ندادند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با گلایه از اینکه هیچ‌گونه بودجه‌ای در خصوص مقابله با بیماری کرونا به بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) تعلق نگرفته است، یادآوری کرد: اگرچه وزارت بهداشت، بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) را بیمارستان دوم در مقابله با کرونا معرفی کرد؛ اما متأسفانه هیچ‌گونه تجهیز یا امکانات ویژه‌ای برای آن در نظر نگرفت.

ابوالقاسمی‌فر بیان کرد: با این وجود، بخش دیالیز بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) را با دو برابر ظرفیت قبل به دلیل درگیر بودن بیمارستان امام حسین (ع) فعال کردیم تا باری از دوش آن بیمارستان برداشته شود.

وی در خصوص خدمات بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود خاطرنشان کرد: در این بیمارستان، تعرفه دولتی برای خدمات درمانی ارائه و بیمه‌های پایه و تکمیلی نیز پوشش داده می‌شود؛ به این ترتیب اگر کسی بیمه تکمیلی داشته باشد، نیاز نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کند.

شرط بقای دانشکده پزشکی و پیراپزشکی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز وجود دانشکده پزشکی و پیراپزشکی را به بقای بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) دانست و تأکید کرد: بقای این رشته‌ها به ادامه فعالیت بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) بستگی دارد؛ وگرنه این رشته‌ها ممکن است از شاهرود به شهر دیگری برده شود و دیگر گرفتن مجوز برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در زمان فعلی شاید میسر نباشد.

محمدحسین حسنی با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی تجهیزات بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود خاطرنشان کرد: تجهیز بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) می‌تواند در پذیرش بیماران ترومایی که در تصادفات جاده شاهرود به سمت تهران دچار سانحه می‌شوند، برای مردم نقش حیاتی داشته باشد.

وی بیان کرد: همچنین بار اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) با تجهیز مناسب بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) به‌شدت کاهش می‌یابد که این در خدمت‌رسانی به مردم بسیار مفید خواهد بود و هرگونه کمک خیران برای ایشان باقیات‌الصالحات خواهد بود.

خون دل‌ها خوردیم تا بیمارستان شد

حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود با یادآوری اینکه بیمارستان با زحمت زیاد و با خون دل خوردن مسؤولان و مردم در آن زمان احداث شد، تصریح کرد: این بیمارستان در قریب به ۳۰ سال فعالیت، منشأ خدمات زیادی برای شهرستان شاهرود بوده است و علاوه بر کارکرد درمانی و بهداشتی در طول این مدت، یکی از پایه‌های اساسی برای آموزش و تربیت دانشجویان و پزشکان توسط دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بوده است.

امینی با اشاره به اهمیت به‌روز بودن تجهیزات بیمارستانی برای ارائه خدمت شایسته به بیماران بیان کرد: اکنون برای به‌روز کردن تجهیزات و امکانات این بیمارستان به مساعدت مردم نیاز است و این ازجمله مصادیق «إِدْخالِ السُّرُورِ عَلَی الْمُؤْمِنِ» است که در روایت امام رضا (ع) بیان شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) بار سنگین بیمارستان‌های دولتی مثل بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان بهار را سبک می‌کند، خاطرنشان کرد: باید همه همت کنیم که بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با قوت به کار خود ادامه دهد؛ چون این بیمارستان در خدمت همه مردم شهرستان است.

امام جمعه شاهرود افزود: با کمک نقدی و خرید تجهیزات به روز می‌توان قابلیت این بیمارستان را برای ارائه خدمت افزایش داد؛ هرچند علاوه بر روش کمک نقدی، امکان کمک به‌صورت مشارکتی و نیز اخذ وام از بانک‌ها و پرداخت اقساط توسط خیران و همچنین اهدای دستگاه‌ها و تجهیزات برحسب اولویت نیاز به بیمارستان نیز وجود دارد.

خیران شاهرودی همیشه در میدان بوده‌اند

امام جمعه شاهرود با ذکر دو حدیث از امام رضا (ع) در خصوص اهمیت کمک به مؤمنان اظهار کرد: امام رضا (ع) در بیان اهمیت دستگیری و کمک به مؤمنان فرموده است «مَن فرَّجَ عَن مُـؤمِنٍ فَرَّجَ الله عَن قَلبه یومَ القِیامَةِ»؛ «هر کس اندوه و مشکلی را از مؤمنی برطرف کند، خداوند در روز قیامت اندوه را از قلبش برطرف سازد».

وی بیان کرد: ایشان در جایی دیگر فرموده است «لَیسَ شَیءٌ مِنَ الاَعْمالِ عِنْدَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ بَعْدَ الْفَرائِضِ أَفْضَلَ مِنْ إِدْخالِ السُّرُورِ عَلَی الْمُؤْمِنِ»؛ «بعد از انجام واجبات، کاری بهتر از ایجاد خوشحالی برای مؤمن، نزد خداوند بزرگ نیست».

امام جمعه شاهرود افزود: این دو حدیث در کنار احادیث و روایات متعدد وارد شده، گویای اهمیت جایگاه خیرات و دستگیری و کمک به مؤمنان است که یکی از بهترین آن‌ها می‌تواند رسیدگی به بیماران باشد.

امینی با اشاره به کارنامه قوی شهرستان شاهرود در بخش بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: منظور از عملکرد و سابقه خوب در بخش بهداشت و درمان، تنها سابقه بخش دولتی نیست بلکه منظور خیرانی است که پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن، در بخش بهداشت و درمان این شهرستان خدمات زیادی کرده و آثار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته‌اند؛ این امر در مجموع باعث شده است تا سابقه شهرستان شاهرود در بخش بهداشت و درمان و همچنین در بخش تعلیم و تربیت در دانشگاه‌ها بسیار درخشان باشد.

وی بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود را یکی از همین نمونه‌ها عنوان و تأکید کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) از سرمایه‌های شهرستان شاهرود است که سربار بیمارستان‌های دولتی را در خود پذیراست و اگرچه ممکن است برخی در شهرستان و استان با ادامه فعالیت بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) در شاهرود موافق نباشند؛ اما حقیقت این است که بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) متعلق به همه مردم این شهرستان و پشتوانه‌ای برای بیمارستان‌های دولتی مثل بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان بهار در شرایط بحران و حتی در شرایط عادی است.

این نقش مهم فراموش نمی‌شود

تجربه نشان داده است که مردم و خیران بزرگوار شهرستان شاهرود هرگز نقش مهم خود را در کمک به بخش بهداشت و درمان فراموش نخواهند کرد و این بار نیز به کمک بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) می‌آیند که امید همه مردم شرق استان سمنان و حتی خیل مسافران عبوری از محور شریانی تهران- مشهد است.

ورود خیران نیک‌اندیش در کنار کمک‌های دولتی می‌تواند بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) را از تنگناهای فعلی رها سازد تا خدمات شایسته و بایسته‌تری به مردم شاهرود ارائه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − سه =