کد خبر : 219026
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
-

حضور کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی ژاپن

حضور کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی ژاپن

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از “ژاپن‌تایمز”، دو کشتی مذکور به مدت ۳۹ ساعت و ۲۳ دقیقه- پس از وارد شدن به قلمروی ژاپن در حدود ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد شنبه-، در آب‌های نزدیک سنکاکو که چین نیز مدعی مالکیت آن‌هاست، باقی ماندند. این مقدار، طولانی‌ترین مدت زمان نسبت به رکورد ۳۰

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از “ژاپن‌تایمز”، دو کشتی مذکور به مدت ۳۹ ساعت و ۲۳ دقیقه- پس از وارد شدن به قلمروی ژاپن در حدود ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد شنبه-، در آب‌های نزدیک سنکاکو که چین نیز مدعی مالکیت آن‌هاست، باقی ماندند.

این مقدار، طولانی‌ترین مدت زمان نسبت به رکورد ۳۰ ساعت و ۱۷ دقیقه بود که کشتی‌های دولتی چین روز جمعه ثبت کردند؛ طولانی‌ترین مدت زمان توقف از سپتامبر ۲۰۱۲ که ژاپن این مجمع‌الجزایر را تحت کنترل دولت خود درآورده است.

گارد ساحلی ژاپن از کشتی‌های چینی خواسته بود به یک قایق ماهی‌گیری ژاپنی نزدیک نشده و فوراً آب‌های تحت قلمروی این کشور را ترک کنند.

اواخر ماه گذشته، چین از شهرداری یک جزیره ژاپنی بابت داشتن اقتدار دولتی در مجمع‌الجزایر مورد مناقشه و تلاش برای تغییر نام منطقه‌ای تحت پوشش جزایر سنکاکو، انتقاد کرد.

در همین حال، ژاپن نیز روز جمعه اعتراضی علیه چین بابت ورود کشتی‌های چینی به آب‌های سرزمینی ژاپن در نزدیکی جزایر سنکاکو وارد کرد؛ نخستین پیشروی از زمانی که شهرداری تصمیم به تغییر نام منطقه مذکور گرفته است.

امروز، هشتاد و چهارمین روز متوالی است که کشتی‌های چینی در آب‌های نزدیک به مجمع‌الجزایر سنکاکو مشاهده می‌شوند. روابط دو کشور چین و ژاپن بر سر مسئله سنکاکو و دیدگاه‌های متضاد بر سر تاریخ مربوط به جنگ جهانی دوم، دچار اختلاف و نزاع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 7 =