کد خبر : 218411
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۲۱
-

غسان سلامه برخی کشورهای عضو شورای امنیت را به “دورویی” متهم کرد

غسان سلامه برخی کشورهای عضو شورای امنیت را به “دورویی” متهم کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، غسان سلامه، فرستاده سابق سازمان ملل به لیبی در مصاحبه‌ای با مرکز گفت‌وگوی انسانی اظهار کرد: دیگر نقشی بر عهده ندارم، روزی که خلیفه حفتر (ژنرال نیروهای شرق لیبی) به طرابلس حمله کرد، او از حمایت اکثر اعضای شورای امنیت برخوردار بود این در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، غسان سلامه، فرستاده سابق سازمان ملل به لیبی در مصاحبه‌ای با مرکز گفت‌وگوی انسانی اظهار کرد: دیگر نقشی بر عهده ندارم، روزی که خلیفه حفتر (ژنرال نیروهای شرق لیبی) به طرابلس حمله کرد، او از حمایت اکثر اعضای شورای امنیت برخوردار بود این در حالی بود که در لیبی به دلیل اینکه این حمله را متوقف نکرده بودم، مورد انتقاد بودم.

غسان سلامه از ژوئن ۲۰۱۷ که به عنوان رئیس هیئت سازمان ملل برای حمایت از لیبی منصوب شد، تلاش کرد پیشرفتی در مذاکرات دو طرف حاصل شود اما این مذاکرات بارها متوقف شد. به ویژه که حمله حفتر به طرابلس در آوریل ۲۰۱۹ و تنها چند روز قبل از کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر غدامس این مذاکرات را تضعیف کرد.

این دیپلمات لبنانی در ادامه درباره حمله حفتر که با حمایت نظامی مصر، امارات، روسیه و فرانسه انجام شد، گفت: این حمله منجر به توقف روند صلحی شد که یک سال کامل برای آن تلاش کردیم. اینجا متوجه می‌شوید که دورویی آن کشورها در این مرحله به جایی رسیده که کار شما را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

او در ادامه گفت: کشورهای مهمی وجود دارند که تنها به حمایت از حفتر اکتفا نکردند بلکه عامدانه علیه برگزاری کنفرانس ملی در غدامس توطئه کردند، آنها نمی‌خواستند این کنفرانس برگزار شود.

سلامه افزود: من به شدت عصبانی هستم، در حال حاضر ساختار بین‌المللی به ویژه با دخالت نظامی مستقیم در درگیری‌های داخلی، کاملا ضعیف است، بسیار متاسفم زیرا سران کشورهای مهمی دیگر هیچ وجدانی ندارند.

این دیپلمات لبنانی مارس گذشته از سمت خود استعفا کرده و با تاکید بر اینکه بیش از دو سال برای اتحاد گروه‌های لیبیایی، توقف دخالت‌های خارجی و حفظ وحدت این کشور تلاش کرده، گفت: وضعیت جسمانی‌ام دیگر قادر به تحمل این میزان فشار و استرس نیستم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 6 =