کد خبر : 218275
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۴۵
-

سفیر ترکیه: فرانسه از تخلفات امارات و مصر در لیبی چشم‌پوشی می‌کند

سفیر ترکیه: فرانسه از تخلفات امارات و مصر در لیبی چشم‌پوشی می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، “اسماعیل حقی موسی” سفیر ترکیه در پاریس در جمع سناتورهای فرانسوی گفت: “تحریم هر روزه در حال نقض شدن در مرز مصر است… و هر روز پروازهایی از امارات متحده عربی به لیبی انجام می‌شود. چرا سوال‌هایی که باید، در این مورد پرسیده نمی‌شود؟” وی افزود:

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، “اسماعیل حقی موسی” سفیر ترکیه در پاریس در جمع سناتورهای فرانسوی گفت: “تحریم هر روزه در حال نقض شدن در مرز مصر است… و هر روز پروازهایی از امارات متحده عربی به لیبی انجام می‌شود. چرا سوال‌هایی که باید، در این مورد پرسیده نمی‌شود؟”

وی افزود: فکر می‌کنیم این اقدامات از روی عمد و انتخاب انجام می‌شود و حمایت از خلیفه حفتر در شرق را قوت می‌بخشد.

پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: سازمان ملل توانست مسئولان نظامی ارتش “ملی” لیبی به رهبری خلیفه حفتر و نیروهای دولت توافق ملی لیبی را گردهم آورد. آن‌ها در این نشست با کلیاتی برای آتش‌بس توافق کردند.

وی گفت: دلیل وخامت اوضاع در لیبی مداخله خارجی در بحران است. بسیاری از کشورها در لیبی مداخله کرده و در ایجاد جنگ نیابتی نقش دارند. ما خواهان حل بحران توسط خود لیبیایی‌ها هستیم. باید مداخله خارجی در لیبی متوقف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =