کد خبر : 218101
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
-

سخنان رئیس ستاد کنگره شهدای استان گیلان درباره چاپ کتاب های دفاع مقدسی

سخنان رئیس ستاد کنگره شهدای استان گیلان درباره چاپ کتاب های دفاع مقدسی

به گزارش قائم آنلاین، سیدغلامرضا امیری که در جلسه مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای ستاد کنگره شهدای سپاه در رشت  بیان کرد: گیلان به‌عنوان کنگره شهدای برتر مطرح بوده و انتظارات از آن بالا است و بزرگترین گنجینه آثار شهدا را راه‌اندازی کردیم که هر شهرستان در بایگانی ریلی پرونده دارد و بیش

به گزارش قائم آنلاین، سیدغلامرضا امیری که در جلسه مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای ستاد کنگره شهدای سپاه در رشت  بیان کرد: گیلان به‌عنوان کنگره شهدای برتر مطرح بوده و انتظارات از آن بالا است و بزرگترین گنجینه آثار شهدا را راه‌اندازی کردیم که هر شهرستان در بایگانی ریلی پرونده دارد و بیش از یک میلیون سند از شهدای گیلان جمع‌آوری کردیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان گیلان با بیان اینکه این اسناد به‌صورت فیزیکی و دیجیتال موجود است توضیح داد: تنها انتشارات تخصصی ایثار و شهادت در استان گیلان را با ۱۰۴ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس داریم و علاوه بر این نشریه «ستارگان درخشان» نیز به‌صورت ویژه‌نامه منتشر می‌شود و ساخت کلیپ و تیزر نیز از دیگر اقدامات کنگره شهدای گیلان است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام ستاد کنگره شهدای گیلان گفت: تبیین نقش لشکر قدس گیلان در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس و اطلس نقش جنگ گیلان که امسال رونمایی می‌شود همچنین ۱۸ دفتر انجمن راویان را در ۱۸ ناحیه راه‌اندازی کردیم و هزار راوی مشغول فعالیت هستند.

امیری با اشاره به شهدای ویژه گیلان از جمله شهیدان احسانبخش، انصاری، پنج شهید حادثه تروریستی تیرماه، سردار املاکی به‌عنوان شهید قهرمان، شهید خوش‌سیرت و شهید بیگلو افزود: ۶ سرلشکر شهید در استان داریم که با توجه به عظمت آنها باید تاکنون فیلم‌هایی برایشان ساخته می‌شد اما گیلان در این حوزه محدودیت‌ها و کمبودهایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه قصد داریم تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسانیم خاطرنشان کرد: از نمایندگان استان گیلان درخواست می‌کنیم که هر نماینده برای چاپ ۱۴ کتاب و به نیت ۱۴ معصوم(ع) از این اقدام حمایت کند. در سایر استان‌ها برای اِلمان شهدا هزینه میلیاردی کردند اما ما پایین‌ترین  میزان را در نظر گرفتیم برای همین انتظار داریم یک حسینیه اعظم شهدا در جنب موزه دفاع مقدس یا محوطه آن تا سال ۱۴۰۴ با گنجایش ۸۰۰۰ نفر احداث کنیم تا برای مراسم کنگره شهدای بعدی مشکل نداشته باشیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان بودجه مدون و مصوب و تعیین ردیف بودجه خاص برای کنگره شهدای گیلان: بزرگترین رویداد فرهنگی گیلان کنگره شهدا اشت و پیش از این هیچ رویداد فرهنگی با این عظمت نداشتیم اما چون اختیارات بودجه آن در دست استانداران است در این زمینه سلیقه‌ای عمل می‌کنند و اگر مردم پای کار نباشند ما در برگزاری آن دچار مشکل می‌شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 15 =