کد خبر : 217926
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۱۰
-

“بود و نبود قطر در شورای همکاری خلیج فارس فرقی ندارد”

“بود و نبود قطر در شورای همکاری خلیج فارس فرقی ندارد”

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از صدی البلد، این منبع عالی‌رتبه بحرینی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: وجود دوحه در شورای همکاری خلیج فارس دیگر هیچ فرقی با عدم حضورش ندارد و این امر برای سایر کشورهای عضو فعال اهمیتی ندارد. این منبع همچنین اعلام کرد، دوحه از تمامی مسئولیت‌های خود در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از صدی البلد، این منبع عالی‌رتبه بحرینی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: وجود دوحه در شورای همکاری خلیج فارس دیگر هیچ فرقی با عدم حضورش ندارد و این امر برای سایر کشورهای عضو فعال اهمیتی ندارد.

این منبع همچنین اعلام کرد، دوحه از تمامی مسئولیت‌های خود در قبال شورای همکاری خلیج فارس انصراف داده و به سمت اجرای مکانیسم‌های خصمانه علیه همسایگانش روی آورده است.

این منبع بحرینی اعلام کرد، تا زمانی که قطر به اقدامات خصمانه خود علیه کشورهای عربی با دخالت آشکار در امور داخلی آنها ادامه دهد، سازشی وجود ندارد.

منبع مذکور به صورت ضمنی بر لزوم بازخواست قطر از طریق تعلیق عضویتش در شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد.

پنجم ژوئن ۲۰۱۷ کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع و مجازاتی را بر آن تحمیل کردند. این بدترین بحران شورای همکاری خلیج فارس از زمان تأسیسش در سال ۱۹۸۱ است.

از زمان آغاز این بحران کویت به دنبال میانجی‌گری میان طرف‌های بحران است اما تاکنون موفقیت چندانی کسب نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =