کد خبر : 217992
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۵۳
-

استفاده از تست‌های شخصیت شناسی برای پیدا کردن کارمندان مناسب

استفاده از تست‌های شخصیت شناسی برای پیدا کردن کارمندان مناسب

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام تست و تایپ، این نوع تست روانشناسی فرد را ملزم می‌کند از بین چند گزینه از پیش مشخص‌شده یکی را انتخاب کند که معمولاً عبارت‌اند از: کاملاً مخالفم، مخالفم، نظری ندارم، موافقم و کاملاً موافقم. تست شخصیت شناسی می‌تواند معمولاً طولانی باشد چون اغلب اوقات یک سوال را برای

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام تست و تایپ، این نوع تست روانشناسی فرد را ملزم می‌کند از بین چند گزینه از پیش مشخص‌شده یکی را انتخاب کند که معمولاً عبارت‌اند از: کاملاً مخالفم، مخالفم، نظری ندارم، موافقم و کاملاً موافقم.

تست شخصیت شناسی می‌تواند معمولاً طولانی باشد چون اغلب اوقات یک سوال را برای محک زدن کاندیدا به شکل‌های مختلف می‌پرسند. گرچه، به همین علت، نتایج آزمون‌های شخصیت شناسی می‌تواند به شما کمک کند متوجه شوید یک کاندیدا تحت‌فشار چه رفتاری خواهد داشت و از طرف دیگر نسبت به شخصیت او آگاهی به دست آورید.

همچنین می‌تواند به شما در ایجاد یک فرآیند استخدام بدون جهت‌گیری و تعصب کمک کند. می‌توانید از سایت تست و تایپ و پنل مدیریتی و سازمانی آن برای برگزاری انواع تست روانشناسی استخدام استاندارد استفاده کنید.

تست‌های شخصیت شناسی شغلی: نحوه عمل آن‌ها به چه صورت است؟

نتایج تست شخصیت شناسی استاندارد می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند که کاندید مناسب نقش شغلی هست یا نه.

تست‌های شخصیت شناسی رفتار و صفاتی را در یک کاندیدا هدف قرار می‌دهند که برای موقعیت‌های خاصی شغلی حیاتی هستند مانند هوش هیجانی و قابلیت‌های رهبری. معنای این جمله این است که شما می‌توانید سوالاتی را انتخاب کنید که رفتارهای مورد نیازتان در یک کارمند را بررسی کند و مطمئن شوید یک کاندیدا با فرهنگ شرکت شما تناسب دارد.

مزیت دیگر این تست شخصیت شناسی این است که می‌تواند به شما کمک کند فرآیند استخدام خود را بدون تعصب و جهت‌گیری پیش ببرید و درنتیجه علت استخدام او شفاف‌تر خواهد بود. گرچه یک آزمون شخصیت شناسی ممکن است نتواند نشان دهد یک کاندیدا در یک موقعیت شغلی موفق خواهد بود یا نه ولی می‌تواند هشدارهای مهم در مورد او را مشخص کند.

مزیت دیگر تست شخصیت شناسی صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. چون اگر کاندید در آزمون خود موفق نباشند شما می‌توانید کاملا آن‌ها را نادیده بگیرید.

معایب تست‌های شخصیت شناسی چیست؟

برخی از کاندیداها ممکن است سؤالات را به شکلی پاسخ دهند که فکر می‌کنند مطلوب شما است. برای مقابله با این عمل، باید تستی انتخاب کنید که یک ویژگی شخصیتی را به شکل‌های مختلف بسنجد. به‌عنوان‌مثال، این سؤالات شیوه کاری منعطفانه را مورد توجه قرار می‌دهند:

من دوست دارم درآن‌ واحد روی یک وظیفه تمرکز کنم.

من در انجام همزمان چند کار خوب عمل می‌کنم.

من زمانی که یک پروژه را تحت کنترل دارم بهترین عملکرد خودم را نشان می‌دهم.

به نظر من زمانی که برنامه‌ها دقیقه آخر عوض می‌شوند، هیجان‌انگیز است.

کاندیدا اگر با صداقت کامل پاسخ می‌دهد انتخاب او برای سوال اول گزینه شدیدا موافق هستم و برای سوال دوم گزینه شدیدا مخالف هستم باشد.

تست‌های شخصیت شناسی شغلی هرگز نمی‌توانند ۱۰۰ درصد صحیح باشند ولی می‌توانند نشان دهند یک کاندیدا تحت شرایط خاص احتمالا چه رفتاری از خود نشان می‌دهد.

اگر سؤالات بیش‌  از حد پیچیده هستند، هر کاندیدا می‌تواند تفسیر متفاوتی از آن‌ها داشته باشد؛ بنابراین نتایج آزمون دقیق نخواهد بود و ممکن است باعث شود بهترین کاندیدای مناسب برای کسب‌ و کار خود را از دست بدهید.

بهترین راه برای بررسی تست‌های شخصیت شناسی قبل از استخدام نگاه جامع به کاندیدا است. تجربه آن‌ها، نتیجه مصاحبه شغلی آن‌ها و نتیجه آزمون شخصیت شناسی‌شان را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین فرد را به داخل شرکت خود راه دهید.

نکات مهم در استفاده از آزمون‌های شخصیت شناسی

چه از کاندیدا بخواهید برای مصاحبه یک پرزنتیشن آماده کند یا از او بخواهید یک وظیفه مرتبط با شغل پیش از استخدام را تکمیل کنند، هیچ راهی بهتر از این برای شناخت یک فرد وجود ندارد که فرصت دهید خودش را اثبات کند.

معمولاً انجام یک وظیفه شغلی پیش از استخدام می‌تواند یک روش تکمیلی منصفانه برای ارزیابی عملکرد خوب یک فرد پس از استخدام باشد. شما خواهید توانست متوجه شوید و عملا ببینید آیا یک فرد شایسته حضور در محیط کسب‌ و کار شما را دارد یا نه.

زمان استفاده از تست‌های شخصیت شناسی در طول فرآیند مصاحبه شغلی خود بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

تست‌های شخصیت شناسی می‌توانند به شما کمک کنند در طول فرآیند استخدام نگاه تعصبانه نداشته باشید.

سنجش ویژگی‌های شخصیتی که مناسب وظیفه شغلی مورد نظرتان هستند می‌تواند به شما کمک کند بیشترین نتیجه را از این تست‌ها بگیرید.

نباید در زمان استخدام تنها به نتیجه تست شخصیت شناسی اکتفا کنید. استفاده از تست چندوجهی مانند تست نوتریکا سه‌گانه در سایت تست و تایپ و انجام مصاحبه می‌تواند دقت شما را بهبود دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =