کد خبر : 217605
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
-

ترامپ، ژاپن را هم تهدید کرده بود نیروهایش را خارج می‌کند

ترامپ، ژاپن را هم تهدید کرده بود نیروهایش را خارج می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روزنامه ژاپنی “ژاپن تایمز”، جان بولتون در کتاب بحث‌برانگیز “اتاقی که در آن اتفاق افتاد” که پیش از انتشار برنامه‌ریزی شده آن در روز سه‌شنبه به دست ژاپن تایمز رسیده، گفته است که در آن زمان- ژوئیه سال گذشته- با “شوتارو یاچی”، همتای ژاپنی خود، دیدار داشته تا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روزنامه ژاپنی “ژاپن تایمز”، جان بولتون در کتاب بحث‌برانگیز “اتاقی که در آن اتفاق افتاد” که پیش از انتشار برنامه‌ریزی شده آن در روز سه‌شنبه به دست ژاپن تایمز رسیده، گفته است که در آن زمان- ژوئیه سال گذشته- با “شوتارو یاچی”، همتای ژاپنی خود، دیدار داشته تا توضیح دهد “چرا ترامپ از سال آینده، سالانه ۸ میلیارد می‌خواهد”؛ در حالی که ژاپن در حال حاضر تقریباً ۲.۵ میلیارد دلار پرداخت کرده است.

این مقام رده بالای جنجالی سابق امنیت آمریکا نوشته است که این تقاضا، بخشی از استراتژی مذاکره‌ای بود که بنا به گفته او، ترامپ “هزینه به علاوه ۵۰ درصد” نامیده بود- مقداری که آمریکا از متحدانش، در جاهایی که سرباز مستقر کرده بود، خواهان آن است.

بولتون در خاطراتش از ترامپ نقل کرده، که “بهترین راه برای وادار کردن متحدانی مانند ژاپن و کره جنوبی به پرداخت هزینه‌های قابل توجه، تهدید به خارج کردن نیروهای ایالات متحده است؛ این شما را در جایگاه برتر یک معامله‌ قرار می‌دهد”.

کاخ سفید و وزارت خارجه واکنشی به این ادعاهای بولتون نشان نداده‌اند، اما ترامپ کتاب بولتون را به “مجموعه‌ای از دروغ‌ها” تشبیه کرد.

آمریکا و ژاپن قرار است به زودی مذاکراتی درباره “توافق اقدامات ویژه دوجانبه” برای میزبانی سربازان آمریکایی داشته باشند و سال دیگر موعد توافق فعلی ۵ ساله آن‌ها در این خصوص، به پایان می‌رسد.

مشخص نیست که رقم ۲.۵ میلیارد دلاری که بولتون از آن یاد کرد، برای چیست. در سال مالی ۲۰۱۹، ژاپن ۱۹۷.۴ میلیارد ین ژاپنی (حدود ۱.۸ میلیارد دلار) برای میزبانی نیروهای آمریکایی اختصاص داد.

بولتون اظهار کرد یک نتیجه مثبت الزام به در میان گذاشتن اخبار با طرف ژاپنی، این بود که “آن‌ها می‌توانستند خودشان را آماده کنند” که این اخطار، نسبت به اخطاری که کره جنوبی دریافت کرد، زودهنگام بود.

کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا در حال حاضر مشغول مذاکراتی طولانی درمورد تقسیم هزینه هستند و بنا بر گزارش‌ها، واشنگتن خواستار سالانه ۵ میلیارد دلار به منظور پشتیبانی از حضور سربازان آمریکایی در کره جنوبی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 17 =