کد خبر : 217517
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۵۸
-

به افتتاحیه نمایشگاه عکاسی ۹۹ نیایید

به افتتاحیه نمایشگاه عکاسی ۹۹ نیایید

به گزارش قائم آنلاین، در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون کاوه گلستان، مهدی پاکدل، سیف‌الله صمدیان، آکو سالمی، نیوشا توکلیان، امیر آقایی، آرمان استپانیان، مسعود زنده روح کرمانی و … به نمایش گذاشته خواهد شد. فریدون فربد درباره این نمایشگاه به ایسنا گفت: در نمایشگاه گروهی عکاسی ۹۹، طیف وسیعی از آثار عکاسان پیشکسوت، جوان

به گزارش قائم آنلاین، در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون کاوه گلستان، مهدی پاکدل، سیف‌الله صمدیان، آکو سالمی، نیوشا توکلیان، امیر آقایی، آرمان استپانیان، مسعود زنده روح کرمانی و … به نمایش گذاشته خواهد شد.

فریدون فربد درباره این نمایشگاه به ایسنا گفت: در نمایشگاه گروهی عکاسی ۹۹، طیف وسیعی از آثار عکاسان پیشکسوت، جوان و حتی عکاسانی که ما را ترک کرده‌اند، به نمایش گذاشته خواهد شد. آثار نمایشگاه در حوزه‌های مطبوعات، محیط زیست و طبیعت، فاین آرت و مستند به روی دیوار می‌روند. البته برای اینکه بتوانیم فضای نمایشگاه را یک دست کنیم، آثار در ابعاد کوچک به روی دیوار خواهند رفت.

او ادامه داد: باتوجه به شرایطی که پیش آمده، تصمیم گرفتیم مدت زمان برگزاری نمایشگاه را یک ماه در نظر بگیریم تا مخاطبان بتوانند با خیال راحت و بدون ایجاد ازدحام از نمایشگاه دیدن کنند، همچنین سعی کردیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا سلامت افراد به خطر نیفتد.

فربد خاطرنشان کرد: برای برگزاری این نمایشگاه از همراهی خیلی خوب هنرمندان برخوردار شدیم که آنها چندین اثر را برای ما ارسال کردند تا از بین آنها یک اثر را باتوجه به هماهنگی که با سایر آثار دارند، انتخاب کنیم. در بین آثار انتخاب شده حدود ۴۰ عکس‌ سیاه سفید و باقی عکس‌ها رنگی هستند که در دو فضای جداگانه به نمایش در آمده‌اند. نمایشگاه موضوع خاصی ندارد؛ زیرا از طیف وسیعی از عکاسان دعوت شده است. از طرفی قصد داشتیم مخاطبان خود را در مقابل طیف وسیعی از آثار عکاسی که در طول این سال‌ها خلق شده، قرار دهیم. این عکس‌ها به مثابه پنجره‌ای هستند که روایت شخصی هر عکاسی را بیان می‌کند.

نمونه‌ای از آثار این نمایشگاه

فربد درباره هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه گفت: گالری هنر طهران که با برگزاری این نمایشگاه افتتاح می‌شود، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آن در حوزه عکس و تصویر متمرکز خواهد بود؛ به همین دلیل تصمیم بر این بود که گالری با یک نمایشگاه گروهی عکاسی، این مسیر را آغاز کند. دلیل دیگر این بود که علاقه‌مندان به خرید آثار عکاسی بتوانند با قیمت پایین‌تری، راحت‌تر خرید کنند و اگر کسی دوست دارد مثلا از آقای گلستان اثری داشته باشد، راحت‌تر این کار را انجام دهند.

کیوریتور نمایشگاه عکس ۹۹ ادامه داد: سعی داریم با کمک بخشی از هنرمندان، رقمی را برای یک فعالیت خیرخواهانه در نظر بگیریم تا شاید در شرایطی که همه درگیر آن هستند، بتوانیم کمک کوچکی جمع کنیم.

نمونه‌ای از آثار این نمایشگاه

او در پایان درباره عنوان نمایشگاه گفت: از آنجایی که شروع فعالیت گالری هنر طهران در سال ۹۹ است، اسم نمایشگاه را ۹۹ گذاشتیم. همچنین تعداد عکاسان دعوت شده به این عدد، نزدیک است.

همچنین مجید سعیدی سرپرست گالری «هنر طهران» و عکاس، درباره بازگشایی این نمایشگاه در دوران شیوع ویروس کرونا در یادداشتی نوشته است:« درحال حاضر در وضعیت پیچیده‌ای قرار داریم و بازار هنر و هنرمندان وارد فضای جدیدی شده است. ‎مهمترین سوال این است که بعد از این اپیدمی، شرایط هنر و هنرمندان به چه شکل خواهد بود؟ ‎وقتی بازدید کنندگان وب و سوشال مدیا را چک می‌کنیم تعداد بالای بازدیدگنندگان توجه‌مان را جلب می‌کند، این نشان دهنده شمارِ بسیار طرفداران و دوستداران هنر است. اپیدمی باعث شده تمام گالری دارها به فکر نمایش مجازی بیافتند و وب سایت‌ها و کانال‌های خود را به صورت جدی‌تری به روز کنند. ‎سال‌هاست دنیا به نمایش آنلاین آثار هنری فکر می‌کرد و حالا شاهد این توفیق اجباری شده و رسانه‌های اجتماعی جایگزین برخی از گالری‌ها شده‌اند.

علاقه و نیاز جامعه به دیدن آنلاین آثار هنری و همچنین همکاری متقابل موزه‌ها و گالری‌ها، این فضا را تبدیل به دیدارهایی با رعایت فاصله فیزیکی بین هنرمندان و دوستداران هنر و حضور خریدارانِ جدی هنر کرده است که البته هنوز شکل واقعی آن دیده نمی‌شود و به ادامه‌اش امیدوارم. ‎عمر شکوفایی هنر ایران که در این دو دهه شاهد بودیم به نظر در حال اِتمام است و گالری به لحاظ مکانی معنی خود را از دست داده و نمایش آنلاین جای آن را گرفته است، هر هنرمندی به راحتی می‌تواند آثارش را برای عموم به نمایش بگذارد و از نظرات بازدید کننده آگاه شود‏.‎
با همه اینها  «گالری هنر طهران»  که قرار بود قبل از اپیدمی گشایش یابد، روز جمعه «سی خرداد» با این نمایشگاه کار خود را آغاز می‌کند. اهمیت این نمایشگاه برای من در این است که هم اسامی هنرمندان آن برای هنر ایران آشناست و هم برای من بسیار قابل احترام. هرچند به ادامه راه مطمئن نیستم اما امیدوارم که در کنار شما بمانیم.
‏‎رسم به دعوت است برای افتتاحیه اما توصیه من برای حفظ سلامتِ شما به نیامدن در روز جمعه  «سی خرداد» است. یک ماه این آثار ارزشمند بر دیوار است و میتوانید در یکی از روزهای تیرماه بیایید و از دیدن آثار لذت ببرید. »

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =