کد خبر : 217459
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
-

بازار آهن در تب‌ گرانی می‌سوزد

بازار آهن در تب‌ گرانی می‌سوزد

به گزارش قائم آنلاین، موج جدید افزایش قیمت محصولات فولادی به‌گونه‌ای است که بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد به طور نسبی به کانال ۷ هزار تومان وارد شده است. طی هفته‌های اخیر نوسانات قیمتی در بازار پر تلاطم بوده و این روند رو به بالا، مردم و فعالان در صنعت ساختمان سازی را

به گزارش قائم آنلاین، موج جدید افزایش قیمت محصولات فولادی به‌گونه‌ای است که بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد به طور نسبی به کانال ۷ هزار تومان وارد شده است.

طی هفته‌های اخیر نوسانات قیمتی در بازار پر تلاطم بوده و این روند رو به بالا، مردم و فعالان در صنعت ساختمان سازی را با نگرانی‌های جدی مواجه ساخته است.

علیرضا عمادی یکی از فعالان بازار آهن در مازندران با تأیید افزایش جهشی قیمت آهن‌آلات در بازار می‌گوید: از یک ماه گذشته تاکنون، قیمت دلار رو به بالا در حرکت است و افزایشی ۳ هزار تومانی داشته است و اکنون به بیش از ۱۸ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: از سویی دیگر، مواد اولیه وارداتی از سوی واردکنندگان با توجه به نرخ دلار، به حدی بالا است که مقرون به صرفه برایشان نیست و لذا اقدام به افزایش قیمت شده‌اند و با افزایش قیمت مواد اولیه که متاثر از گرانی دلار است، قیمت تمام شده در بازار آهن نیز طبیعتا افزایش می‌یابد.

این فعال صنفی بازار آهن در مازندران خاطرنشان کرد: در حالیکه قیمت هر کیلوگرم قوطی‌ در بازار در حدود دو ماه گذشته، ۶ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است طی هفته‌های اخیر به هر کیلوگرم، ۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

عمادی ادامه داد: هر کیلوگرم قوطی‌جات نیز در بازار از هر کیلو گرم ۹ هزار و ۲۰۰ طی ابتدای سال، اکنون به هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

به گفته وی، قیمت حال حاضر هر کیلوگرم میلگرد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، تیرآهن ۱۴ هر شاخه یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و تیرآهن ۱۶ هر شاخه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تیرآهن ۱۸ نیز یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است.

این فعال صنفی بازار آهن در مازندران متذکر شد: واقعا ما در این بازار سر در گم شدیم و نوسانات قیمتی در بازار، امان کسبه را بریده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − دوازده =