کد خبر : 217469
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
-

آمریکا دومین محموله موشک‌های ضد تانک را به اوکراین ارسال کرد

آمریکا دومین محموله موشک‌های ضد تانک را به اوکراین ارسال کرد

به گزارش قائم آنلاین، سفارت ایالات متحده در اوکراین روز چهارشنبه از تجهیز «کی‌‌یف» به یک محموله نظامی که شامل موشک‌های پیشرفته ضد تانک است، خبر داد. به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» کمک‌های نظامی آمریکا به ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار شامل موشک‌های  ضد تانک «جاولین» است. آمریکا نخستین محموله از موشک‌های

به گزارش قائم آنلاین، سفارت ایالات متحده در اوکراین روز چهارشنبه از تجهیز «کی‌‌یف» به یک محموله نظامی که شامل موشک‌های پیشرفته ضد تانک است، خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» کمک‌های نظامی آمریکا به ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار شامل موشک‌های  ضد تانک «جاولین» است. آمریکا نخستین محموله از موشک‌های ضد تانک جاولین به ارزش حدود ۴۷ میلیون دلار را آوریل (اردیبهشت) ۲۰۱۸ به اوکراین ارسال کرد.

جاولین قبل از شلیک توسط  فرد شلیک کننده روی هدف قفل می‌کند و دارای سامانه هدف یابی خودکار است. این موشک دارای قابلیت حمله از بالا به هدف خود است.

با توجه به تنش اوکراین با روسیه در دریای سیاه و دریای آزوف، قرار است علاوه بر قایق‌های گشت‌زنی، سامانه‌های راداری جدید نیز به اوکراین فرستاده شود. آمریکا در سال‌های گذشته چندین بار محوله‌هایی شامل موشک‌های ضد تانک «جاولین» برای اوکراین ارسال کرده است.

ایالات متحده بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و وقوع درگیری‌ها در منطقه «دُنباس» در شرق اوکراین، به بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی‌یف تبدیل شده است. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + پانزده =