کد خبر : 217375
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
-

پاکستان کارمندان بازداشت شده سفارت هند را آزاد کرد

پاکستان کارمندان بازداشت شده سفارت هند را آزاد کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه سی ان ان، زنگ هشدار زمانی به صدا درآمد که روزنامه تایمز آو ایندیا روز دوشنبه گزارش داد که دو کارمند دیپلماتیک در پاکستان ناپدید شده‌اند، با این ظن که این پرونده به اخراج اخیر مقامات پاکستانی از هند به اتهام جاسوسی ارتباط دارد. به گفته منابع

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه سی ان ان، زنگ هشدار زمانی به صدا درآمد که روزنامه تایمز آو ایندیا روز دوشنبه گزارش داد که دو کارمند دیپلماتیک در پاکستان ناپدید شده‌اند، با این ظن که این پرونده به اخراج اخیر مقامات پاکستانی از هند به اتهام جاسوسی ارتباط دارد.

به گفته منابع آگاه در پاکستان، این کارمندان در حالیکه با سرعت بسیار بالا در حال رانندگی بودند با یک عابر پیاده برخورد کرده، وی را زخمی کردند و سپس تلاش کردند تا فرار کنند.

در گزارش اولیه پلیس آمده است که این دو مرد به خاطر رانندگی پرخطر و با سرعت بالا بازداشت شدند.

منابع مذکور اعلام کردند، این دو مرد کارمندان کمیسیون عالی هند در اسلام آباد هستند نه دیپلمات. یکی از این منابع گفت: این دو مرد به درخواست ویژه وزارت امور خارجه پاکستان آزاد شدند و از آنجایی که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بودند به یکی از مقامات ارشد در کمیسیون‌ عالی هند تحویل داده شدند.

این در حالی است که هند سفیر پاکستان در دهلی نو را برای اعتراض به این بازداشت‌ها احضار کرد و این دو مرد اواخر روز دوشنبه آزاد شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، پس از آنکه یک خودرو BMW حدود ساعت ۸ صبح روز دوشنبه در خیابان سفارت با یک عابر پیاده برخورد کرد، این دو مرد بازداشت شدند. آنها تلاش کردند تا فرار کنند اما خودروی آنها توسط جمعیت عظیمی از مردم متوقف شد و مردم این دو مرد را به پلیس تحویل دادند.

پس از آنکه این دو مرد بازداشت شدند پلیس متوجه شد که آنها از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند.

این رویداد در اوج تنش‌ها میان هند و پاکستان رخ داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =