کد خبر : 217371
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
-

ضرورت جلوگیری از موازی کاری با احیای شورای تحول نظام آموزشی کشور

ضرورت جلوگیری از موازی کاری با احیای شورای تحول نظام آموزشی کشور

به گزارش قائم آنلاین، دکتر منصور غلامی در اولین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به احیای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی(شامل آموزش عالی و آموزش و پرورش) و (منظور از صفت اسلامی شدن همان تعلیم و تربیت است)، باید تلاش شود تا با

به گزارش قائم آنلاین، دکتر منصور غلامی در اولین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به احیای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی(شامل آموزش عالی و آموزش و پرورش) و (منظور از صفت اسلامی شدن همان تعلیم و تربیت است)، باید تلاش شود تا با احیاء مجدد شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور موازی‌کاری صورت نگیرد.

وی در ادامه پیشنهاد داد: شورای تحول و نوسازی به منظور تخصصی شدن بحث‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری، تفرق و تعدد در برنامه‌ها و گستردگی طیف مختلف سنی مخاطبین تعلیم وتربیت موضوع آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهد.

در ادامه جلسه دکتر محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش تأکید بر اینکه تکنولوژی تولید سند به اجرای سند توسعه پیدا کند، افزود: در کنار تدوین اسناد، اسناد باید اجرا شود و نتیجه داشته باشند.

وی بر ضرورت اینکه نظام تعلیم و تربیت باید به صورت یکپارچه در اجرای این سند لحاظ شود، گفت: متأسفانه از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت در جهت تعالی و پیشرفت کشور به طور کامل استفاده نشده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که تحول در جامعه در صورتی پایدار است که نقطه عزیمت آن از تحول نظام یادگیری باشد، ادامه داد: کارآمدی همه نهادها محصول کارآمدی نظام یادگیری است و در واقع کارآمدی نهادهاست که یک جامعه را متمایز می‌کند.

وی بر ضرورت تمرکز در نظام تعلیم و تربیت به منظور ایجاد تمایز تأکید کرد و گفت: متأسفانه وضعیت تعلیم و تربیت در غربت کامل است که امیدوار هستم این شورا کمک کند نظام تعلیم و تربیت در حد و اندازه واقعی خود شناخته شود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به عنوان مطالبه اول مقام معظم رهبری از مسئولین آموزش و پرورش است و به آن تأکید دارند، ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای نظارتی به این مطالبه جدی باید توجه کنن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 9 =