کد خبر : 217229
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
-

نخست‌وزیر عراق: فتوای مرجعیت دینی ماهیت جنایتکارانه داعش را برملا کرد

نخست‌وزیر عراق: فتوای مرجعیت دینی ماهیت جنایتکارانه داعش را برملا کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای به مناسبت ششمین سالروز تاسیس سازمان حشد شعبی اظهار کرد: شش سال پیش در چنین روزی ملت ما با اراده‌ای که جهان را شگفت زده کرد، به پا خاستند تا با آن طوفان عظیم تروریستی مقابله کنند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای به مناسبت ششمین سالروز تاسیس سازمان حشد شعبی اظهار کرد: شش سال پیش در چنین روزی ملت ما با اراده‌ای که جهان را شگفت زده کرد، به پا خاستند تا با آن طوفان عظیم تروریستی مقابله کنند و آن را عقب برانند؛ طوفانی که شامل گروهک‌های تروریستی داعش است که به خاک عراق تجاوز کردند.

وی اضافه کرد: بسیاری در جهان پیش‌بینی کردند که کشور ما از این رنج سالم بیرون نخواهد آمد در حالیکه جنایتکاران تروریستی در سلسله جرایم کشتار جمعی علیه ملت ما وارد شدند. کشتار شهروندان بی‌گناه،‌ اسارت و بردگی زنان و هیچ کس حتی عبادتگاه‌ها، آثار باستانی، دینی و آثار زندگی‌، ثروت‌های طبیعی سالم نماندند. آنها از ارزش‌های اخلاقی و انسانی عبور کردند.

الکاظمی تصریح کرد: نقطه عطف، فتوای جهاد کفایی بود که آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان صادر کرد، این فتوا به منزله عبور به مسؤولیت به منظور آغاز احیای روحیه ملی و مشارکت جامعه در حمایت از کشور است، فورا ملت ما وارد عمل شدند، پیروزی‌ها پشت پیروزی‌ها رخ دادند، داعش و بازمانده‌هایش شکست شدیدی خوردند. تمام شهرها و خاک عراق از لوث تروریسم پاک شدند.

وی ادامه داد، اراده او مبتنی بر حمایت از ارزش‌ها، سیستم دموکراسی و آینده نسل‌ها جدای از ساخت کشوری جدید و پیشرفته براساس ارزش‌های شهروندی و حقوق است.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: آن پیروزی‌های بزرگ همیشه و با قدرت می‌طلبد آن روز جاودانه از تاریخ ملت قهرمان را به یاد بیاوریم، هنگامی که هزاران شهروند عراقی به دفاع از این سرزمین لبیک گفتند و کل جهان را درس فداکاری، غیرت ملی، انسانیت و ایستادگی دادند. در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ فراخوان مرجعیت دینی بزرگوار را لبیک گفته شد و مردم داوطلبانه در برابر گروهک‌های تروریستی داعش و برای آزادسازی خاک کشور از لوث تروریست‌ها سلاح به دست گرفتند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: لحظه اشغال موصل و مناطق دیگر به شیوه خائنانه و شیوه‌های پست و حقارت‌آمیز انجام شد که ماهیت وحشیانه و خونریز کینه‌توز داعش را برملا کرد؛ داعشی که دست به جنایت وحشتناک اردوگاه اسپاکر زد. هزاران تن از مردم عراق را آواره کرد، به بردگی و اسارت کشید، به قتل رساند، به خصوص برادران و خواهران ایزدی و مسیحی ما را. مضاف بر اینکه وحشیانه‌ترین کشتارها را در حق مردم شهرهای اشغال‌ شده مرتکب شدند.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: آن لحظه فاجعه‌آمیز در تاریخ عراق هوشیاری ملت بزرگ ما را نشان داد که باید از این خلأهایی که مناقشات سیاسی و فساد به وجود آورده بود، همچنین از اداره ناامیدکننده‌ای که در کل توانست داعش را بر کشور ما مستولی کند، خلاص می‌شدند.

الکاظمی تاکید کرد: فراخوان مرجعیت عالیقدر شیعیان امتداد گروه‌های داعش را قطع کرده، ماهیت جنایتکارانه آن را برملا و طرح‌های شوم آنها را برای نابودی کشور با شکست روبه‌رو کرد؛ جنایتکارانی که می‌خواستند با بازگرداندن بدترین ارازل نظام دیکتاتوری سابق خونبار انواع بلاها را بر عراق و کل ملت‌های منطقه بیاورند. آنها گورهای جمعی شامل صدها هزار بیگناه و صدها روستای کردی آتش‌گرفته با سلاح‌های شیمیایی ممنوعه و در راس آن عراقی ویران‌شده و محروم از ساده‌ترین مولفه‌های زندگی انسانی لایق ملت بزرگ عراق را پشت سر خود به جا گذاشتند.

نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد: شکل‌گیری نیروهای حشد شعبی نقطه عطفی واقعی در مقابله با داعش بود چراکه نقش تعیین‌کننده‌ای در احیای ابتکارعملی به نفع عراق، ملت آن و تحقق پیروزی‌های پی در پی و آزادسازی مناطق اشغال شده، ایفا کرد که آن در راستای پاسخگویی قابل لمس ملت غیور ما به فراخوان مرجعیت دینی بود که وحدت عراق را حفظ کرد و طرح‌های دشمنان را در هم شکست.

وی از این فراخوان به دلیل دفاع از عراق در برابر خطر گروهک‌های تروریستی و درخواست‌های مکرر از کل عراقی‌ها برای حفظ وحدت و همبستگی به منظور حمایت از حاکمیت ملی، لزوم حاکمیت قانون و نظام کشور و دولت در تمام مناطق آزاد شده از دست گروه‌های تروریستی و تمام مکان‌های دیگر تقدیر کرد.

نخست‌وزیر عراق درود و سپاس خود را نثار تمام مجاهدان و مبارزان در صفوف مختلف نیروهای مسلح که پیروزی را رقم زدند، کرد و گفت: مبارزان ما در سازمان حشد شعبی در هر مکانی از کشور بزرگمان به جهان ثابت کردند که هیچ قدرتی قادر به شکست اراده ملت نیست. ما مدیون خون شهدا هستیم که با جان به دفاع از کشور پرداختند، همچنین مجروحانی که در راه عزت کشور سهیم بودند، از یاد نبرده‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 11 =