کد خبر : 217213
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
-

دومین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی کشور آماده تحویل شد

دومین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی کشور آماده تحویل شد

به گزارش قائم آنلاین، نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا با حضور ۱۵۰ شرکت فناورانه و دانش بنیان با هدف توسعه بازارهای صادارتی امروز با حضور سردار عبدالله جلالی معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور گشایش یافت. در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت تولیدی و ۵۰ شرکت دانش بنیان در دو گروه کالایی

به گزارش قائم آنلاین، نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا با حضور ۱۵۰ شرکت فناورانه و دانش بنیان با هدف توسعه بازارهای صادارتی امروز با حضور سردار عبدالله جلالی معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت تولیدی و ۵۰ شرکت دانش بنیان در دو گروه کالایی دستاوردهای خود را با هدف توسعه بازارهای صادراتی ارائه کرده‌اند.

مواد شوینده، بهداشتی و سلولزی و ماشین آلات وابسته و همچنین تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در حوزه های مقابله با کرونا دو گروه کالایی حاضر در این نمایشگاه است.

بازدید از نمایشگاه جهش تولید و‌دستاوردهای مقابله با کرونا برای عموم آزاد نیست و سفرا و رایزن‌های سایر کشورها و همچنین متخصصان و مسئولان کشوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مهمان این نمایشگاه خواهند بود.

سردار سرتیپ دوم مهندس عبدالله جلالی معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در حاشیه افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه پدافند زیستی حمایت از صنایع راهبردی را در دستور کار قرار داده است و خوشبختانه توان علمی و عملی خوبی به ویژه در شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه وجود دارد و ما با اتکای به توان داخلی می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیازهای خود را مرتفع سازیم.

جلالی یکی از مصادیق خوداتکایی در حوزه صنایع بومی پدافند غیرعامل را تولید نخستین آزمایشگاه با ایمنی سطح زیستی سه عنوان کرد و افزود: پس از آنکه نخستین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی کشور در پاییز سال ۱۳۹۸ به سفارش سازمان پدافند غیرعامل کشور تحویل انستیتو پاستور ایران شد به زودی دومین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی سیار کشور نیز در اختیار موسسه سرم‌سازی رازی قرار می‌گیرد.

وی در مورد اهمیت آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی گفت: یکی از ضعف‌های کشور، با وجود سابقه و قدمت یک صد ساله تولید واکسن در ایران، فقدان آزمایشگاه‌های سطح ۳ ایمنی زیستی بود. این نوع آزمایشگاه‌ها، با توجه به کاربردهای مختلف، ارزشی بسیار مهم و حیاتی دارند.

جلالی با بیان اینکه نخستین نمونه این آزمایشگاه به سفارش سازمان پدافند غیر عامل کشور در آذرماه ۱۳۹۸ به انستیتوپاستور ایران تحویل داده شد و دومین آزمایشگاه نیز، در خردادماه ۱۳۹۹، به موسسه سرم سازی راضی تحویل داده می‌شود؛ توضیح داد: هردوی این آزمایشگاه‌ها توسط مسئولان آزمایشگاه مرجع سلامت کشور مورد بررسی قرار گرفته و تاییدیه دریافت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =