کد خبر : 217194
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
-

اعمال مقررات منع آمد و شد در آستانه راهپیمایی بزرگ ضدنژادپرستی در لندن

اعمال مقررات منع آمد و شد در آستانه راهپیمایی بزرگ ضدنژادپرستی در لندن

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه دیلی میل، این در حالی است که در انگلیس بحثی ملی بر سر محافظت از مجسمه‌ چهره‌های مرتبط با نژادپرستی در مقابل حملات احتمالی فعالان معترض به آنها راه افتاده است. در همین حال بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز طی هشدارهایی به معترضان از آنها خواسته تدابیر

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه دیلی میل، این در حالی است که در انگلیس بحثی ملی بر سر محافظت از مجسمه‌ چهره‌های مرتبط با نژادپرستی در مقابل حملات احتمالی فعالان معترض به آنها راه افتاده است.

در همین حال بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز طی هشدارهایی به معترضان از آنها خواسته تدابیر مربوط به فاصله گذاری اجتماعی را زیرپا نگذارند.

مقامهای ارشد پلیس لندن هشدار داده‌اند که هر گونه خشونت در جریان تجمعات امروز تحمل نمی‌شود. نگرانی از بابت بروز درگیری در جریان تجمعات اعتراضی در شهر لندن در حالی بالا گرفته که قرار است گروهی از حامیان مجسمه ها و بناهای تاریخی در لندن نیز در دفاع از این آثار و اعتراض به حملات رخ داده علیه آنها تظاهرات کنند.

جنبش “جان سیاهپوستان مهم است” یک راهپیمایی برنامه‌ریزی شده خود را که قرار بود بعدازظهر امروز در هاید پارک برگزار شود کنسل کرده و این کار را با توجه به نگرانی از بابت بروز درگیری های احتمالی میان گروه‌های راستگرا انجام داده هر چند که طبق اعلام پلیس چند تجمع اعتراضی همچنان بر طبق برنامه ریزی قرار است در پایتخت انگلیس برگزار شوند و از ساعت ۵ عصر نیز مقررات سخت منع آمد و شد در این شهر به اجرا در بیاید.

هزاران معترض به رغم دستور بوریس جانسون در خصوص دور ماندن از اعتراضات و زیرپا نگذاشتن قوانین فاصله گذاری اجتماعی در میدان ترافلگار تجمع کردند.

صادق خان، شهردار شهر لندن به دلیل استقرار حفاظ به دور مجسمه‌های برخی چهره‌ها در شهر لندن از جمله وینستون چرچیل به منظور محافظت از آنها دربرابر معترضان هدف انتقاد قرار گرفته است. برخی منتقدان می گویند که این حرکت سر خم کردن در برابر قوانین اوباش است.

مقامهای انگلیسی به منظور پیشگیری از تکرا درگیری‌های خشونت آمیز چند روز قبل معترضان با پلیس، خواستار آن شده اند که تظاهرکنندگان فقط در مسیر تعیین شده برای راهپیمایی یعنی از هاید پارک تا خیابان وایتهال حضور یابند و اجازه رفتن به میدان پارلمان را ندارند.

پلیس نگران مواجهه با یک طوفان سخت از کسانی است که به دنبال دفاع از مجسمه‌ها است.

شرایطی که پلیس لندن اعمال کرده منجر به این خواهد شد که تعدادی از مجسمه‌های حاضر در میدان پارلمان شامل مجسمه وینستون چرچیل تنها برای تظاهرکنندگان حامی محافظت از این آثار قابل دسترسی خواهد بود.

پلیس اسکاتلندیارد انگلیس همچنین به معترضان هشدار داده در برنامه خود برای شرکت در تجمع با توجه به نگرانی های مربوط به شیوع کروناویروس تجدید نظر کنند چرا که تجمعات بزرگ ممکن است منجر به راه افتادن موج دوم بیماری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =