کد خبر : 217098
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
-

۱۰ درصد جمعیت مازندران زیر خط فقر است

۱۰ درصد جمعیت مازندران زیر خط فقر است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه در مراسم رزمایش مواسات و همدلی توزیع یک هزار بسته سبد کالا در شهرستان نکا، اظهار کرد: آرمان‌های امام راحل تا به امروز بعد از ۴۰ سال خدمات شایسته‌ای برای نیازمندان و مستضعفین کشور فراهم آورده است. وی افزود: آرم کمیته امداد منقش به آیه‌ای است که در

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه در مراسم رزمایش مواسات و همدلی توزیع یک هزار بسته سبد کالا در شهرستان نکا، اظهار کرد: آرمان‌های امام راحل تا به امروز بعد از ۴۰ سال خدمات شایسته‌ای برای نیازمندان و مستضعفین کشور فراهم آورده است.

وی افزود: آرم کمیته امداد منقش به آیه‌ای است که در شأن اهل بیت عصمت به خصوص حضرت زهرا(س) است که خداوند خیر و برکت را بر این خانواده نازل و آنها را پاک کرد و دوستی آن ها را دل ما قرار دات که امروز به عشق ولایت، شهدا و امام زمان(عج) فرامین رهبر را لبیک گفته و در رزمایش کمک مومنانه در اطعام مهدوی و اکرام مهدوی شرکت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان وجود ۷۶ هزار خانوار در پوشش حمایت کمیته امداد با جمعیت ۱۳۰ هزار نفری خاطرنشان کرد: ما ۳ دهک پایین جامعه بررسی کردیم که مشخص شد در مازندران با جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری، ۱۰ درصد جمعیت زیر خط فقر هستند که از این میزان ۷۶ هزار خانوده تحت پوشش قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: اما نزدیک به ۱۰۰ هزار خانوار نیز به کمیته امداد مراجعه نکردند بلکه به دفتر استاندار، فرماندار، امام جمعه، نماینده ولی فقیه یا نماینده مجلس مراجعه می‌کنند و این خیرین هستند که سخاوت خود را نشان می‌دهند که با اعتبارات کم دولتی بتوانیم با کمک آنها به این اقشاری که در قیامت با چهره نورانی محشور می‌شوند کمک کنیم.

وی گفت: در کمیته امداد مازندران تصمیم گرفتیم ۲۰۰ هزار غذای گرم در ماه مبارک رمضان به نیازمندان بدهیم تا بتوانیم شکم نیازمندان را سیر کنیم و تصمیم بر سبد غذایی نداشتیم چراکه سپاه این کار را بر عهده گرفت و زمانی که کار آغاز شد در پایان ماه رمضان توانستیم ۳۲۰ هزار غذای گرم توزیع کنیم.

عالیشاه تصریح کرد: با حمایت سپاه و خیرین از کمیته امداد، ۸۵ هزار سبد غذایی در مازندران توزیع کردیم اما در هر محله‌ای که ۱۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد با محوریت مسجد با طرح مسجدمحوری مرکز نیکوکاری تأسیس کردیم که در مازندران ۱۸۰ مرکز تأسیس شد تا خدمات خوبی به محرومان منطقه داده شود.

وی آمایش دقیق محله را از ویژگی‌های بارز این مراکز نیکوکاری برشمرد و افزود: ۳۲۰ هزار نفر در مازندران زیر خط فقر داریم درحالیکه در سال ۹۸، ۵۳۰ میلیارد تومان برای مازندران برای خانواده‌ها و افراد در پوشش کمیته امداد هزینه کردیم که امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در بحث اعتبارات و الزامات تخصیص داده شده اما باید تلاش کنیم هرچند اعتبارات دولت ۱۵ درصد تحقق پیدا می‌کند بنابراین باید کمر همت بست تا با فشردن دست مسولان و خیرین بتوانیم به نیازمندان کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران خواستار حمایت ویژه خیران از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت شد و اذعان کرد: از نمایندگان مجلس نیز توقع داریم که ساخت سالی ۱۰۰۰ ساختمان برای نیازمندان کمیته امداد در مازندران را تقبل کنند که البته نماینده شرق مازندران این را پذیرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 11 =