کد خبر : 217100
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
-

وزیر راه و شهرسازی: گره‌های اصلی محور هراز تا ۱۴۰۰ برطرف می‌شود

وزیر راه و شهرسازی: گره‌های اصلی محور هراز تا ۱۴۰۰ برطرف می‌شود

به گزارش قائم آنلاین،  صبح امروز شش کیلومتر از محور هراز در محدوده وانا و لاسم – پلور با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مازندران و در حاشیه افتتاح ۶ کیلومتر از مسیر تعریض شده جاده هراز در جمع خبرنگاران گفت: امروز

به گزارش قائم آنلاین،  صبح امروز شش کیلومتر از محور هراز در محدوده وانا و لاسم – پلور با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مازندران و در حاشیه افتتاح ۶ کیلومتر از مسیر تعریض شده جاده هراز در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۳ کیلومتر محدوده وانا که شامل یک دستگاه پل به طول ۴۵ متر و یک رشته تونل به طول ۱۷۴۰ متر می باشد افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

وی افزود : ۳ کیلومتر از این پروژه در محدوده لاسم – پلور نیز که دو دستگاه پل ۴۵ متری را نیز شامل می شد مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه امروز یکی دیگر از وعده‌های دولت محقق شده است، گفت: نهضت راهسازی در کشور فعال شده است و در این بخش هر روز هدایای متنوع و مختلفی تقدیم مردم می‌شود.

اسلامی افزود: با تمهیدات و تدابیری که اندیشه شد و با توجه به تاکید رئیس جمهور، گره‌های اصلی محور هراز تا پایان دولت دوازدهم بر طرف می‌شود.

وی تصریح کرد: با چهار خطه کردن ۶ کیلومتر از محور هراز، میزان چهار خطه شدن جاده هراز از ۶۶ کیلومتر به ۷۲ کیلومتر افزایش یافت.

این مسئول افزود: بزرگترین تونل جاده‌ای هراز به طول ۱۷۴۰ متر نیز امروز در این طرح بهره برداری شد.

اسلامی با بیان اینکه ۲۹ کیلومتر از چهار خطه کردن محور هراز هنوز باقی مانده است، گفت: در این ۲۹ کیلومتر پل‌های بزرگ و تونل‌های زیادی طراحی شده است که تقریبا بیشتر تونل‌ها و پل‌ها نیز در حال ساخت است.

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه چهارخطه (بهسازی) محور هراز به طول شش کیلومتر ، با ۹ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۴ میلیون مترمکعب خاکریزی، ۴۷ میلیون کیلوگرم آرماتوربندی ، ۱۴ هزار و یک میلیون متر مکعب بتن ریزی و ۴۲۵ هزار تن آسفالت ساخته شد.

همچنین محور هراز به دلیل نزدیکی به تهران یکی از پرترافیک ترین محورهای کشور محسوب می شود بطوریکه روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می کند . تاکنون از ۱۰۱ کیلومتر عملیات اجرایی چهار بانده کردن محور هراز ۶۶ کیلومتر اجرایی و زیر بار ترافیک رفته و ۳۵ کیلومتر دیگر در دست اقدام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 5 =