کد خبر : 216997
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
-

اخذ مجوز از الزامات فعالیت کسب و کار اینترنتی

اخذ مجوز از الزامات فعالیت کسب و کار اینترنتی

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ داود گودرزی در این باره اظهار کرد: اوایل خرداد ماه تیم رصد پلیس فتا، گزارشی درباره اینکه فردی با ایجاد کانال تبلیغاتی در شبکه اجتماعی لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به کاربران فضای مجازی عرضه می کند به پلیس فتا اعلام شد. بر همین اساس بررسی موضوع در اختیار

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ داود گودرزی در این باره اظهار کرد: اوایل خرداد ماه تیم رصد پلیس فتا، گزارشی درباره اینکه فردی با ایجاد کانال تبلیغاتی در شبکه اجتماعی لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به کاربران فضای مجازی عرضه می کند به پلیس فتا اعلام شد. بر همین اساس بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه طی اقدامات اولیه‌ مالک خط تلفنی که از آن استفاده می‌شد شناسایی شد گفت: مالک این خط خانمی ۳۶ ساله بود که مشخص شد ساکن شرق تهران است. برای بررسی موضوع وی به پلیس فتا دعوت شد و طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که از خرید و فروش کالا در فضای مجازی و ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی اطلاعی ندارد.

وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که انجام شد مشخص شد که خط تلفن در اختیار فردی دیگری از نزدیکان این خانم قرار دارد که فرزند ۱۹ ساله این خانم به نام «امید» است.

سرهنگ گودرزی گفت: با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای متهم اصلی پرونده به پلیس فتا احضار شد و متهم ضمن تأیید فروش کالاهای بهداشتی در فضای مجازی، مدعی شد که اطلاعی نداشته که فروش کالا در فضای مجازی به مجوز مرتبط نیاز دارد.

رئیس پلیس فتا به بیان اینکه عدم اطلاع از قانون رافع مسئولیت نیست، به کاربران فضای مجازی به ویژه کسانی که قصد دارند با ایجاد کانال اقلام و کالاهایی را بفروشند، گفت: فعالیت در این فضا نیاز به مجوز فعالیت کسب و کار اینترنتی دارد و افراد باید از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیک نسبت به تهیه مجوز و فعالیت خود در فضای مجازی اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 6 =