کد خبر : 216817
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
-

سفیر سوریه: تحریم‌های جدید علیه ما متحدان و کشورهای خلیج فارس را متاثر می‌کند

سفیر سوریه: تحریم‌های جدید علیه ما متحدان و کشورهای خلیج فارس را متاثر می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه گفت: این تحریم‌ها نه تنها علیه سوریه است بلکه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تمامی متحدان آن را هدف قرار می‌دهد و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس را هم تحت تاثیر می‌گذارد و دیگر هیچ یک از این کشورها جرات

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه گفت: این تحریم‌ها نه تنها علیه سوریه است بلکه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تمامی متحدان آن را هدف قرار می‌دهد و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس را هم تحت تاثیر می‌گذارد و دیگر هیچ یک از این کشورها جرات سرمایه‌گذاری در سوریه را ندارند و هر کشوری هم که بخواهد در سوریه سرمایه گذاری کند ابتدا باید از آمریکا اجازه بگیرد.

سوم ژوئن، وزارت خارجه سوریه بسته تحریمی جدید را که از ۱۷ این ماه اجرایی می‌شود، محکوم کرد و در بیانیه‌ای آورده است: این بسته بر اساس شواهد نادرست است و بیانگر رویکرد خصمانه به مردم سوریه محسوب می‌شود.

به گفته این دیپلمات، در حال حاضر، تحریم‌های یکجانبه غرب اروپا بر سوریه باعث شده تا کمک‌های درمانی برای مقابله با کروناویروس به سوریه نرسد.

وی همچنین تاکید کرد که با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای لغو این تحریم‌های یکسویه، آمریکا و غرب اروپا یکبار دیگر علیه مردم سوریه عمل کرده و لایحه قانون سزار را همراه با محاصره اقتصادی و ارعاب اجرایی می‌کنند.

وی افزود: آمریکا بر اساس این قانون تحریم‌های جدیدی را علیه افراد حقوقی یا حقیقی که با دولت سوریه همکاری می‌کنند یا پیشنهاد کمک مالی به آن را می‌دهند، اعمال می‌کند. آمریکا سه بخش اقتصادی را تضعیف می‌کند و آنها را به تحریم تهدید کرده که شامل تحریم‌های تجارت خارجی، محلی و سرمایه گذاری مشترک برای حمایت از دولت سوریه و بخش مالی این کشور می‌شود. اما این قانون در حمایت از جدایی طلبی است به ویژه از زمانیکه این قانون مناطق تحت کنترل کردها را شامل نمی‌شود.

“قانون سزار” عنوانش را از نام یک شهروندی سوری به نام “قیصر” گرفته که در ۲۰۱۳ از کشورش فرار کرد و تصاویری از “خشونت علیه زندانیان در زندان‌های سوریه” را به آژانس‌های حقوق بشری غربی ارائه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =