کد خبر : 216739
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
-

تحقیقات درباره پولشویی و دیگر اتهامات پادشاه پیشین اسپانیا

تحقیقات درباره پولشویی و دیگر اتهامات پادشاه پیشین اسپانیا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از دیلی‌میل، خوان کارلوس، پادشاه پیشین اسپانیا در مورد اتهام مربوط به بازپرداخت میلیون‌ها پوند توسط عربستان سعودی در هنگام ساخت راه آهن در این کشور مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت. دادستان‌های اسپانیایی تحقیق درباره این که آیا خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا از عربستان سعودی میلیون‌ها دلار

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از دیلی‌میل، خوان کارلوس، پادشاه پیشین اسپانیا در مورد اتهام مربوط به بازپرداخت میلیون‌ها پوند توسط عربستان سعودی در هنگام ساخت راه آهن در این کشور مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت.

دادستان‌های اسپانیایی تحقیق درباره این که آیا خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا از عربستان سعودی میلیون‌ها دلار گرفته است یا خیر را آغاز کرده‌اند.

دیوان عالی اسپانیا در حال بررسی ادعاهایی است که پادشاه را متهم به دریافت پول برای تسهیل در ساخت و سازهای خطوط راه آهن بین شهرهای عربستان و نیز مکه و مدینه کرده است.

این دادخواست علیه پادشاه پیشین اسپانیا وارد مرحله‌ی دوم رسیدگی برای ساخت خطوط ریلی پر سرعت در عربستان شده است.

خوان کارلوس، پادشاه پیشین اسپانیا پس از گذراندن نزدیک به چهار دهه بر تخت سلطنت، حمایت و پشتیبانی قانون اساسی کشور از پادشاه را از دست داد.

در بیانیه دادستان آمده است که با توجه به «اهمیت نهادی» موضوع، تحقیقات به یکی از دادستان‌های دیوان عالی و سه دستیار وی محول شده است.

سال‌ها بود که منابع مالی و حساب‌های خوان کارلوس، پادشاه پیشین در رسانه‌های اسپانیایی مورد مجادله و بحث قرار می‌گرفته است، اما پیامدهای قانونی برای پادشاه در پی نداشته بود.

قانونگذاران اسپانیا از زمان بروز اولین اتهامات به پادشاه به منظور آغاز تحقیقات پارلمانی حداقل دو لایحه‌ی پیشنهادی را رد کرده‌اند.

دادستان‌های سوئیسی نیز در حال تحقیق در مورد حساب‌های خوان کارلوس هستند که گفته می‌شود شاه عبدالله، پادشاه عربستان سعودی میلیون‌ها پوند به حساب او منتقل کرده است.

بنا به گزارش روزنامه سوئیسی «Tribune de Geneva» در سال ۲۰۰۸، ملک عبدالله، پادشاه فقید عربستان سعودی، ۸۸ میلیون یورو (۷۸ میلیون پوند) به پادشاه اسپانیا پرداخت کرد که دادستان‌ها بر این باورند که این مبلغ می‌تواند بازپرداخت‌های پروژه‌های اسپانیا در عربستان بوده باشند.

احزاب چپ نشان داده‌اند که واکنش‌ها در مقابل اتهامات پادشاه پیشین حداقل برای آنها کافی نبوده است. کارلوس سانچز ماتو، اقتصاددان حزب چپ متحد از پادشاه خواست تا هر آن چه را برای ارث بردن از پدرش برای او باقی مانده است، کنار بگذارد.

پارلمان اسپانیا پیش از این نیز تصمیم به انجام تحقیقات در مورد اتهام و رسوایی پولشویی توسط خانواده‌ی سلطنتی گرفته بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =