کد خبر : 216813
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
-

بیشتر اسرائیلی‌ها با الحاق کرانه باختری مخالفند

بیشتر اسرائیلی‌ها با الحاق کرانه باختری مخالفند

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، در این نظرسنجی اسرائیلی که به صورت اینترنتی انجام شده و برای ۳۶۰۱ اسرائیلی ارسال شد، ۵۲۳ تن از ساکنان یهودی و عرب اراضی اشغالی که سن آنها ۱۸ به بالا بود، به آن پاسخ دادند. نتایج این نظرسنجی نشان داد، نزدیک به یک سوم

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، در این نظرسنجی اسرائیلی که به صورت اینترنتی انجام شده و برای ۳۶۰۱ اسرائیلی ارسال شد، ۵۲۳ تن از ساکنان یهودی و عرب اراضی اشغالی که سن آنها ۱۸ به بالا بود، به آن پاسخ دادند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد، نزدیک به یک سوم افراد شرکت کرده، به شدت با الحاق مناطقی در کرانه باختری و غور اردن که انتظار می‌رود ظرف سه هفته آینده آغاز شوند، مخالف هستند.

طبق این نظرسنجی، ۲۷ درصد آنها از طرح الحاق حمایت کردند اما گفتند که نمی‌خواهند این اقدام به عنوان یکی از پیشنهادهای طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که اجازه تشکیل کشور فلسطین می‌دهد، اجرا شود.

همچنین ۹ درصد دیگر از شرکت‌کنندگان تنها الحاق منطقه وادی اردن را تایید کردند و تنها ۱۵ درصد از آنها از طرح الحاق کامل غور اردن حمایت کردند.

علاوه بر این، یک چهارم رای‌دهندگان به حزب لیکود اظهار کردند، از طرح الحاق حمایت می‌کنند، در مقابل ۳۸ درصد از آنها مخالفت خود را اعلام کردند.

همچنین یک نظرسنجی جدید انجام شد که نشان می‌دهد در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود، احتمالا حزب لیکود ۴۰ کرسی را به دست می‌آورد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، لیست مشترک به عنوان دومین حزب بزرگ با ۱۵ کرسی بدون تغییر در جایگاه فعلی آن در کنست خواهد بود، حزب آینده نیز ۱۴ کرسی و آبی-سفید ۱۲ کرسی را به دست می‌آورند و حزب‌های شاس و “اسرائیل خانه ما” هر کدام ۹ کرسی را کسب خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 4 =