کد خبر : 216841
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
-

انتقاد از کاهش سریال‌های رمضانی در سوریه؛ کرونا یا تحریم‌ها

انتقاد از کاهش سریال‌های رمضانی در سوریه؛ کرونا یا تحریم‌ها

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)، سریال‌های رمضانی در سال ۲۰۲۰ در سوریه نسبت به قبل کاهش داشته است. برخی این کاهش تولید را به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و شرایط حاصل از آن ربط داده‌اند در حالی که برخی دیگر تحریم‌های ناعادلانه علیه سوریه و جنگ تروریستی در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)، سریال‌های رمضانی در سال ۲۰۲۰ در سوریه نسبت به قبل کاهش داشته است. برخی این کاهش تولید را به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و شرایط حاصل از آن ربط داده‌اند در حالی که برخی دیگر تحریم‌های ناعادلانه علیه سوریه و جنگ تروریستی در این کشور را دلیل کاهش ساخت سریال‌ها دانسته‌اند.

برخی از منتقدان سوری این سریال‌ها را به خاطر نپرداختن به مسائل روز و حیاتی جامعه مورد انتقاد قرار داده‌اند.

ملهم الصالح ـ منتقد تلویزیونی سوری ـ درباره سریال‌های رمضانی به سانا گفته است: «کاهش سریال‌ها در رمضان امسال نشانه‌ی خوبی نیست و نشان می‌دهد که سریال‌سازی در مسیر درستی حرکت نمی‌کند. محدودیت‌هایی که در این بخش وجود دارد باعث شده تا سریال‌ها نتوانند درد و رنج مردم را نشان دهند.»

این منتقد معتقد است: «سریال‌های سوری در همه‌ی سطوح از متن گرفته تا کارگردانی و تبلیغ دچار بحران شده‌اند و این بحران به خاطر شرایط فعلی سوریه ایجاد شده است.»

از نظر او برای این بحران راه حل جادویی وجود ندارد بلکه هرکس باید مسوولیتش را به درستی انجام داده و روش‌هایی اتخاذ شود تا بتوان واقعیت درام‌های سوری را به نمایش گذاشت.

سامر محمد اسماعیل، نویسنده سوری در این زمینه به سانا گفته است: اکنون سریال‌ها در سوریه آیینه مشکلات و دغدغه‌های مردم نیستند و در ساخت آن‌ها فقط به حضور بازیگران ستاره توجه شده است. به ارزش هنری اثر و جایگاه متن و کارگردانی در این آثار توجهی نشده است.

حسن م یوسف یکی دیگر از نویسندگان سوری نظر متفاوتی دارد او معتقد است: مردم سوریه دچار مشکلات عمیقی هستند و وظیفه سریال‌ها پرداختن به مشکلات سطحی و حال حاضر مردم نیست بلکه باید با طرح مفاهیم عمیق انسان را بیدار کرده و انگیزه حل مشکلات را در آن‌ها ایجاد کند.

محمد خیر جراح، بازیگر سوری دلیل کاهش تولید سریال‌ها را مسائل مالی عنوان کرده و به سانا گفته است: ساخت سریال در کشور ما وابسته به فروش خارجی تولیدات است و همین باعث کاهش تولید شده است.

وفاء موصلی نیز بازیگری دیگری است که دلیل کاهش سریال ‌های رمضانی سوریه را عدم تمایل تولیدکنندگان به ساخت آثاری که داخلی هستند و در خارج خریداری ندارند می‌داند.

او همچنین شیوع کرونا و توقف برخی از تولیدات هنری را دلیل دیگری برای این کاهش عنوان کرده است.

این بازیگر عنوان کرده در سال جاری فقط در دو قسمت از برنامه‌ای که به بررسی مشکلات مهاجران سوری می‌پردازد شرکت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =