کد خبر : 216599
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
-

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه امارات و مصر با محوریت تحولات منطقه

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه امارات و مصر با محوریت تحولات منطقه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات با سامح شکری، همتای مصری خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی آخرین تحولات منطقه و در رأس آن پرونده لیبی پرداختند. وزیر خارجه امارات در جریان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات با سامح شکری، همتای مصری خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی آخرین تحولات منطقه و در رأس آن پرونده لیبی پرداختند.

وزیر خارجه امارات در جریان این تماس تلفنی از تلاش‌­های مصر که منجر به صدور اعلامیه قاهره برای تحقق آتش‌بس و تقویت فرصت­‌های راهکار سیاسی در لیبی شد، تشکر و قدردانی کرد.

عبدالله بن زاید ضمن تأکید بر تمایل کشورش به پایان یافتن جنگ و کشتار در لیبی در نزدیک‌ترین زمان ممکن، خاطرنشان کرد:‌ ابوظبی بر این باور است که طرح ابتکار مصر بارقه امیدی برای تحقق این هدف به شمار می­‌رود.

وی از دولت وفاق ملی لیبی و نیز نیروهای وابسته به خلیفه حفتر خواست که به ابتکارعمل مصر پاسخ مثبت دهند.

وزیر خارجه امارات ضمن تأکید بر اهمیت همکاری کشورهای عربی و ایستادگی در صفی واحد جهت مقابله با تهدیدهای امنیتی و ثبات در جهان عرب، خواستار کاهش مداخله‌های کشورهای منطقه در امور کشورهای عربی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + یازده =