کد خبر : 216529
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
-

هنگ‌کنگی‌ها اینبار در حمایت از سیاه‌پوستان آمریکا تظاهرات کردند

هنگ‌کنگی‌ها اینبار در حمایت از سیاه‌پوستان آمریکا تظاهرات کردند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این معترضان عمدتا از دانشجویان بین‌المللی و اعضای لیگ هنگ‌کنگ برای سوسیال دموکرات‌ها بودند که یک گروه حمایتگر سیاسی برای حقوق بشر است. آن‌ها با وجود بارش شدید باران، کنار یکدیگر ایستادند، تصاویری از جورج فلوید در دست گرفتند و پلاکاردهایی با نوشته “زندگی سیاه‌پوستان مهم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این معترضان عمدتا از دانشجویان بین‌المللی و اعضای لیگ هنگ‌کنگ برای سوسیال دموکرات‌ها بودند که یک گروه حمایتگر سیاسی برای حقوق بشر است. آن‌ها با وجود بارش شدید باران، کنار یکدیگر ایستادند، تصاویری از جورج فلوید در دست گرفتند و پلاکاردهایی با نوشته “زندگی سیاه‌پوستان مهم است” همراه داشتند.

زندگی سیاه پوستان مهم است، جنبشی علیه بی‌عدالتی نژادی است که در بحبوحه شیوع کرونا و از زمان کشته شدن جورج فلوید در تاریخ ۲۵ مه جهانی شده است.

کوئینلند اندرسون ۲۸ ساله که انگلیسی است، می‌گوید: مهم است که پیام ما به دیگران در سایر نقاط جهان ارسال شود تا به آن‌ها یادآور شویم که گرچه فاصله ما با آن‌ها بسیار زیاد است اما ما ۱۰۰ درصد همراه آن‌ها هستیم؛ زندگی سیاه‌پوستان مهم است.

اعتراضات در هنگ‌کنگ پس از آن برگزار می‌شود که هزاران تن روز شنبه در خیابان‌های شهرهای اروپایی و شهرهای آسیایی در حمایت از اعتراضات در آمریکا علیه خشونت پلیس، دست به تجمع زدند. عصر شنبه ده‌ها هزار تن از بنای آبراهام لینکلن به سمت کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی تظاهرات کردند.

پلیس هنگ‌کنگ امروز به معترضان یادآور می‌شد که محدودیت حضور هشت تن در هر تجمع را رعایت کنند. این قانونی است که برای کاهش شیوع ویروس کرونا در این دولت‌شهر اجرایی می‌شود. معترضان بعد از ارائه سخنرانی مقابل کنسولگری آمریکا و محکوم کردن وحشیگری و نژادپرستی پلیس آمریکا، به صورت مسالمت‌آمیز متفرق شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =