کد خبر : 216515
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
-

سئول به دنبال ممنوعیت پروپاگاندای ضد کره شمالی در مرز

سئول به دنبال ممنوعیت پروپاگاندای ضد کره شمالی در مرز

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های کره جنوبی اخیرا اعلام کردند که تمایل دارند تا قوانین جدیدی را ارائه کنند که فعالان را از انجام پروپاگاندا و پخش بروشورها در سراسر مرز با کره شمالی منع می‌کند، چون پیونگ یانگ تهدید کرده که توافق نظامی بین دو کره را که مربوط

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های کره جنوبی اخیرا اعلام کردند که تمایل دارند تا قوانین جدیدی را ارائه کنند که فعالان را از انجام پروپاگاندا و پخش بروشورها در سراسر مرز با کره شمالی منع می‌کند، چون پیونگ یانگ تهدید کرده که توافق نظامی بین دو کره را که مربوط به سال ۲۰۱۸ است، در صورت تداوم این پروپاگاندای ضد دولتی متوقف می‌کند.

در حالیکه افسران پلیس کره جنوبی برخی اوقات برای متوقف کردن چنین فعالیت‌هایی در برهه زمانی حساس مستقر شده‌اند، سئول هرگز انجام پروپاگاندای ضد دولت پیونگ یانگ را به صورت کامل ممنوع نکرده و این مساله را مطرح می‌کند که این مساله به آزادی فعالان مربوط می‌شود.

این تغییر رویکرد از سوی سئول پس از آن صورت گرفته که کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی اعلام کرد که فراری‌های این کشور دخیل در به پرواز درآوردن بالن‌های پروپاگاندایی، “سگ‌های پست” و “تفاله‌های انسانی” هستند که به کشور خودشان خیانت می‌کنند و زمان آن فرا رسیده که مالکانشان –دولت سئول – جواب پس بدهند.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی گفته که این بالن‌های پروپاگاندایی تهدیدی علیه امنیت ساکنان مناطق مرزی است و دولت باید به دنبال تغییرات قانونی باشد تا بتواند به صورت بنیادین تنش‌هایی را که این فعالان ایجاد کرده‌اند، برطرف کند.

وی با اشاره به این مساله که آیا این وزارتخانه تاسف خود را درباره تهدید پیونگ یانگ به متوقف کردن توافق نظامی بین دو کره ابراز می‌کند، ادامه داد:‌ ما بیانیه ارزیابی خود (از کره شمالی) را با اعلام موضع دولت (در مورد این موضوع) جایگزین خواهیم کرد.

یکی از مقام‌ها در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، نیز گفت: این بالن‌ها همگی مضر و مخرب هستند و هیچ تاثیر خوبی ندارند و اینکه دولت سئول باید با قاطعیت به فعالانی که امنیت کشور را تهدید می‌کنند، واکنش نشان دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =