کد خبر : 216499
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
-

ترامپ می‌خواست ۱۰۰۰۰ نیرو برای کنترل اعتراضات مستقر شود

ترامپ می‌خواست ۱۰۰۰۰ نیرو برای کنترل اعتراضات مستقر شود

به گزارش قائم آنلاین، یک مقام ارشد پنتاگون گفت، ویلیام بار، دادستان کل، مارک اسپر، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست روز دوشنبه گذشته دفتر ترامپ با طرح استقرار این تعداد نیرو مخالفت کردند. به گفته این منبع مطلع در پنتاگون، ترامپ گفته بود: ما باید خیابان‌ها را کنترل

به گزارش قائم آنلاین، یک مقام ارشد پنتاگون گفت، ویلیام بار، دادستان کل، مارک اسپر، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست روز دوشنبه گذشته دفتر ترامپ با طرح استقرار این تعداد نیرو مخالفت کردند.

به گفته این منبع مطلع در پنتاگون، ترامپ گفته بود: ما باید خیابان‌ها را کنترل کنیم. ما به ۱۰ هزار نیرو در اینجا (واشنگتن) نیاز داریم. همین الان می‌خواهم.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به سی‌بی‌اس گفت، ترامپ در بحث درخواست استقرار نیرو به سر مارک اسپر که با استفاده از “قانون شورش” مخالفت کرده بود، فریاد زد. این قانون مرتبط با قرن نوزدهم، به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تا ارتش آمریکا را برای اجرای مقررات در داخل در سراسر این کشور مستقر کند.

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که قصد دارد از این قانون برای سرکوب اعتراضات سراسری استفاده کند. جرقه این اعتراضات با مرگ خشونت‌بار جورج فلوید ۴۶ ساله به دست پلیس زده شد. فلوید سیاه‌پوستی بود که در تاریخ ۲۵ مه زیر فشار زانوی یک افسر سفیدپوست در مینیاپولیس مینه‌سوتا جان داد.

وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه پیش اعلام کرد که از قانون مذکور حمایت نمی‌کند و این عدم حمایت آشکار از دونالد ترامپ محسوب شد. کاخ سفید هم در این رابطه اظهارنظر نکرد.

چندین قانونگذار آمریکایی هم از واکنش جنجالی ترامپ به اعتراضات انتقاد کردند. نیروهای امنیتی آمریکا دوشنبه گذشته با شلیک گاز اشک‌آور، استفاده از باتوم و دیگر متدهای قوه قهریه معترضان عمدتا مسالمت‌آمیز در میدان لافایت واقع در نزدیکی کاخ سفید را سرکوب کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 10 =