کد خبر : 215908
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
-

۴ کنترل پنل معروف مدیریت سرور اختصاصی

۴ کنترل پنل معروف مدیریت سرور اختصاصی

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام پارس پک، به‌طورکلی اگر یک سایتی را راه‌اندازی و یا مدیریت می‌کنید، برای آن که بتوانید میزبانی سایت را داشته باشید و محتواهای موجود در آن را راحت‌تر منیج کنید، به کنترل پنل‌های مختلف نیاز دارید. نوع کنترل پنل انتخابی شما به سیستم‌عاملتان بستگی دارد. ازاین‌رو اگر سیستم‌عامل شما لینوکس

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام پارس پک، به‌طورکلی اگر یک سایتی را راه‌اندازی و یا مدیریت می‌کنید، برای آن که بتوانید میزبانی سایت را داشته باشید و محتواهای موجود در آن را راحت‌تر منیج کنید، به کنترل پنل‌های مختلف نیاز دارید.

نوع کنترل پنل انتخابی شما به سیستم‌عاملتان بستگی دارد. ازاین‌رو اگر سیستم‌عامل شما لینوکس است می‌توانید از گزینه‌های kolox ،directadmin ،webmin و  درنهایت cpanel استفاده کنید.

یکی دیگر از سیستم‌عامل‌های موجود ویندوز است که کنترل پنل‌های ارائه‌شده برای آن شامل websitepanel و pelesk می‌شوند. سرور اختصاصی پارس پک را می‌توان با کنترل پنل‌های ذکرشده پس از خرید یا اجاره مدیریت کرد.

سرو اختصاصی همان‌طور که از نامش پیداست، برخلاف سرور اشتراکی، علاوه بر سخت‌افزار اختصاصی به دلیل اینکه در دیتاسنتر به‌صورت اختصاصی نگهداری و محافظت می‌شود، دارای امنیت بسیار بالا نیز می‌باشد. خرید سرو اختصاصی تنها مختص، وب‌سایت پربازدید نیست؛ و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با دسترسی بالا از آن استفاده کنند.

کنترل پنل Plesk

کنترل پنل Plesk یکی از نرم‌افزارهای شرکت swsoft به‌حساب می‌آید که می‌توان آن را روی هر دو سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز نصب کرد؛ ولی به‌طورکلی استفاده از آن در سیستم‌های ویندوز بسیار رایج شده است. این کنترل پنل یک محیط ساده را برای مدیریت سرور فراهم می‌کند.

به گونه‌ای که کاربران بسیاری به سمت آن جذب شده‌اند. هاستینگ‌های مختلفی را می‌توان با استفاده از کنترل پنل Plesk مدیریت کرد که اشتراکی، اختصاصی و مجازی نمونه‌ای از آن‌ها به شمار می‌رود.

بسیاری از برنامه‌هایی که برای یک سیستم موردنیاز هستند را می‌توان بر روی این کنترل پنل تنظیم کرد و از نصب خودکار بهره برد. برای اینکه بتوانید از پلسک استفاده کنید، نیاز به برخی پیش‌نیازها دارید. از جمله:

پردازشگر ۵۱۲، AMD۶۴ RAM و Pentium IV

فضای خالی ۵ گیگابایت

کنترل پنل Cpanel

کنترل پنل Cpanel را می‌توان یکی از ابزارهای قدرتمند و کاربردی به‌حساب آورد که می‌تواند منابع موجود در سایت را به‌صورت کاملا حرفه‌ای مدیریت کند. این کنترل پنل یکی از کاربرپسندترین‌ها به‌حساب می‌آید که یک سیستم WHM را به خود اختصاص داده است.

از این سیستم می‌توان برای وب‌سایت‌های مختلف استفاده کرد و حساب‌های کاربری مختلفی را ایجاد نمود و آن‌ها را به‌راحتی مدیریت کرد.

سی پنل برای لینوکس طراحی‌ شده، ولی به‌تازگی نوع بتای آن انتشار داده‌شده است که می‌تواند برای ویندوز آن را استفاده کرد. یک ابزار ویژه در این کنترل پنل به کار گرفته‌شده است که تحت عنوان “Virus Scanning” خوانده می‌شود.

کاربرد آن نیز بدین‌ صورت است که اجازه نمی‌دهد هیچ‌گونه ویروسی وارد وب‌سایت‌های شما شود. این مورد نیز به پیش‌نیازهایی احتیاج دارد که شامل موارد زیر هستند:

پردازشگر ۲۶۶ مگاهرتز

Ram با ۲۵۶ مگابایت حافظه

۱۰ گیگ فضای خالی

البته یک نکته بسیار حائز اهمیت دراین‌باره وجود دارد. این کنترل پنل به خاطر شرایط ویژه‌ای در ایران تحریم می‌باشد. ازاین‌ رو اگر بخواهید که از یک نمونه لایسنس دار بهره‌مند شوید، سرور شما باید در موقعیت خارج قرار بگیرد.

کنترل پنل kloxo

یکی از ناشناخته‌ترین کنترل پنل‌هایی که در حال حاضر در بازارهاست ایران وجود دارد، kloxo می‌باشد. استفاده از این کنترل پنل هزینه‌های زیادی را با خود به همراه ندارد.

ازاین‌رو بر اساس برآوردهایی که انجام‌شده است، در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توان آن را یک رقیب جدی برای مواردی همچون سی پنل و پلسک به‌حساب آورد. در حال سرورهایی که در تمام جهان از kloxo استفاده می‌کنند به ۸۰۰۰ هزار عدد می‌رسد.

همچنین می‌توان آن را بر روی سرورهای ۱۵ مگابایت نیز اجرا کرد. امکانات کاملی که این کنترل پنل در جهت مدیریت منابع سرور خود دارد، یکی از ویژگی‌های به‌خصوص محسوب می‌شود. همچنین برای استفاده از آن نیاز به سیستم‌عامل لینوکس دارید.

کنترل پنل دایرکت امین (Directadmin)

دایرکت امین یکی از برترین کنترل پنل ها به شمار می‌رود که قابلیت نصب بر روی سیستم‌عامل لینوکس را دارد. این گزینه ویژگی‌ها و مزیت‌های برتری را به خود اختصاص داده است که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده آسانی را با خود به همراه دارد.

پشتیبانی قوی را به خود اختصاص داده است.

سرعت بالایی نیز در آن دیده می‌شود.

از پیش‌نیازهای دایرکت امین می‌توان موارد زیر را نام برد:

پردازشگر ۵۰۰ مگابایت هرتز

۱۲۸ مگابایت RAM

۲ گیگابایت حافظه داخلی

جمع‌بندی

سرور اختصاصی کنترل پنل‌های مختلفی را به خود اختصاص داده‌اند. در رابطه با موضوع می‌توان گفت که تقریبا تمامی کنترل‌ پنل‌ها موجود ویژگی‌ها لازم را برای بهره‌وری دارند. ولی خصوصیات سخت‌افزاری و قیمت آن باعث ایجاد تفاوت‌های بسیاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 5 =