کد خبر : 215900
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
-

الغنوشی درخواست‌ها برای انحلال پارلمان و برکناری‌اش را “غیرقانونی” خواند

الغنوشی درخواست‌ها برای انحلال پارلمان و برکناری‌اش را “غیرقانونی” خواند

به گزارش قائم آنلاین، راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس در مصاحبه با الجزیره درخصوص درخواست‌های روزافزون احزاب و شخصیت‌های سیاسی جهت انحلال پارلمان و سرنگونی دولت گفت: درخواست‌ها برای انحلال پارلمان خارج از متن قانون اساسی است. این درخواست‌ها با چارچوب کنونی‌شان به عنوان طرح‌هایی برای برهم زدن ثبات کشور و ایجاد مشکل برای نهادها

به گزارش قائم آنلاین، راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس در مصاحبه با الجزیره درخصوص درخواست‌های روزافزون احزاب و شخصیت‌های سیاسی جهت انحلال پارلمان و سرنگونی دولت گفت: درخواست‌ها برای انحلال پارلمان خارج از متن قانون اساسی است. این درخواست‌ها با چارچوب کنونی‌شان به عنوان طرح‌هایی برای برهم زدن ثبات کشور و ایجاد مشکل برای نهادها و جلوگیری از تحقق منافع شهروندان تلقی می‌شوند. این طرح‌ها بر کسی پوشیده نیست و با نقشه‌های داخلی و منطقه‌ای جهت به تعطیلی کشاندن روند گذار دموکراتیک در کشور و سرنگونی تجربه منحصر به فرد دموکراسی در یک راستا است.

وی ادامه داد: آنچه که از کمپین‌های تحریک آمیز در تونس در رسانه‌های بیگانه‌ی مشکوک شاهد آن هستیم، گواه دیگری بر رویارویی تونس با طرح‌های خرابکارانه است. از اولویت‌های مردم تونس در حال حاضر، تغییر نظام سیاسی یا انحلال پارلمان نیست، بلکه آنها به دنبال بهبود شرایط معیشتی خود و دست‌یابی به راه‌حل‌هایی برای مشکلات شغلی‌شان، توسعه زیرساخت‌ها، ارتقای خدمات عمومی، کاهش قیمت‌ها، مبارزه با احتکارها و دلالی‌ها و فساد هستند.

الغنوشی در پاسخ به این سوال که تقریباً این اجماع نظر وجود دارد که روند دموکراسی در تونس بیش از هر زمان دیگری از سوی طرف‌های سیاسی که به دنبال آشوب افکنی هستند، تهدید می‌شود و طرف‌های خارجی و کشورهای حوزه خلیج فارس که با انقلاب تونس و بالاخص جنبش النهضه خصومت دارند، این طرف‌ها را به جلو سوق می‌دهند، گفت: بله، دقیقاً همینطور است، کسانی که رخدادها را نه فقط در تونس بلکه در تمام منطقه دنبال می‌کنند، شاهد این هستند که برنامه‌ریزی‌هایی برای فاسد کردن موج بهار عربی و بدنام کردن آن از طریق رسانه‌های مشکوک صورت می‌گیرد و این هجمه‌ها به سطح دامن زدن به درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی و حمایت از مزدوران و شبه‌نظامیان و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از آنها رسیده است. وضعیت در لیبی نیز اینگونه است.

وی درخصوص مساله لیبی نیز گفت: درست است که اوضاع در لیبی به خود مردم این کشور مربوط می‌شود، اما لیبی برای ما یک کشور همسایه است و امنیت آنها برخاسته از امنیت ما است و عکس این مساله نیز صدق می‌کند. ما بر این باوریم که راه حل بحران لیبی سیاسی است و جنگ نمی‌تواند ثبات را محقق سازد، بلکه شکاف میان برادران در لیبی را شدیدتر می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =