کد خبر : 215860
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
-

آمریکا اعطای اقامت به هنگ کنگی‌ها را در نظر دارد

آمریکا اعطای اقامت به هنگ کنگی‌ها را در نظر دارد

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته گاردین، این اظهارنظر از سوی مایک پاپمئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با انستیتوی آمریکن اینترپرایز در روز جمعه همزمان با بدتر شدن روابط کشورش با چین بر سر مناقشه مربوط به اعمال قوانین امنیت ملی جدید از سوی پکن بر هنگ کنگ مطرح شد. پامپئو در این

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته گاردین، این اظهارنظر از سوی مایک پاپمئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با انستیتوی آمریکن اینترپرایز در روز جمعه همزمان با بدتر شدن روابط کشورش با چین بر سر مناقشه مربوط به اعمال قوانین امنیت ملی جدید از سوی پکن بر هنگ کنگ مطرح شد.

پامپئو در این گفتگو با این پرسش روبرو شد که آیا آمریکا از انگلیس پیروی کرده و نوعی “حق اقامت” را به هنگ کنگی ها پیشنهاد می دهد؟ در واقع مصاحبه‌کننده از او پرسید: “آیا میتوانیم این احتمال را در نظر بگیریم که آمریکا از مساله آمدن هنگ کنگی ها به اینجا و آوردن خلاقیتهایشان در حوزه کارآفرینی به کشور ما استقبال می‌کند؟

پامپئو عنوان کرد: آمریکا این مساله را در نظر دارد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: من دقیقا نمی‌دانم چطور این طرح اجرا خواهد شد. انگلیسی‌ها همانطور که شما می دانید روابطی متفاوت دارند. خیلی از این افراد پاسپورت کشور انگلیس را دارند. تاریخی طولانی میان هنگ کنگ و انگلیس وجود دارد که خیلی متفاوت است. اما ما این امکان را در نظر داریم.

پامپئو اضافه کرد، آمریکا همچنان امید دارد که حزب کمونیست چین دست از برنامه‌اش برای اعمال کنترل بیشتر بر هنگ کنگ برداشته و به تعهدات بین المللی خود برگردد.

او خاطرنشان کرد: در صورتی که آنها پا به این مسیر نگذارند که البته با توجه نحوه رفتار آنها در هفته‌های گذشته چنین چیزی را محتمل‌تر می‌دانیم، آمریکا هزینه‌ای را بر تصمیم گیرانی که این آزادی را از مردم هنگ کنگ سلب کردند تحمیل می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + پنج =