کد خبر : 215655
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
-

«مشروطه به روایت کسروی» منتشر شد

«مشروطه به روایت کسروی» منتشر شد

به گزارش قائم آنلاین،  این کتاب دارای ۲۰۱ مدخل در شرح مجاهدان مشهور و گمنام مشروطه، بدخواهان مشروطه و عکس‌ها و اسناد تاریخی درباره مشروطه با قیمت ۷۵هزار تومان در نشر علم به چاپ رسیده است. در معرفی «مشروطه به روایت کسروی» عنوان شده است: احمد کسروی (۱۲۶۹ – ۱۳۲۴ خورشیدی) درباره انقلاب مشروطیت صاحب

به گزارش قائم آنلاین،  این کتاب دارای ۲۰۱ مدخل در شرح مجاهدان مشهور و گمنام مشروطه، بدخواهان مشروطه و عکس‌ها و اسناد تاریخی درباره مشروطه با قیمت ۷۵هزار تومان در نشر علم به چاپ رسیده است.

در معرفی «مشروطه به روایت کسروی» عنوان شده است: احمد کسروی (۱۲۶۹ – ۱۳۲۴ خورشیدی) درباره انقلاب مشروطیت صاحب دو اثر به نام «تاریخ مشروطه ایران» و «تاریخ هجده ساله آذربایجان» است که از مهم‌ترین مدارک و منابع مربوط به مطالعات مشروطه محسوب می­‌شود و همواره مرجع پژوهشگرانِ این عرصه بوده است. با این وجود از بدو انتشار تاکنون، نظرات متفاوتی در موافقت و مخالفت با این دو کتاب ابراز شده است.

کتاب «مشروطه به روایت کسروی» بر اساس یادداشت­‌های کسروی در روزنامه «پرچم» در سال­‌های ۱۳۲۰ و ۱۳۲۱ خورشیدی فراهم آمده و سومین اثر او درباره مشروطیت است که برای اولین‌بار در قالب کتاب به چاپ رسیده است.

یادداشت‌­های کسروی در روزنامه «پرچم» درباره رجال و حوادث انقلاب مشروطه که ارکان و ساختار کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد، شامل شش موضوع است:

۱- هواخواهان مشروطه

۲- بدخواهان مشروطه

۳- گروه سوم

۴- یک سند تاریخی

۵ یک عکس تاریخی

۶- از این‌جا و از آن‌جا

این اثر علاوه بر این‌که خلاصه کتاب­‌های «تاریخ مشروطه ایران» و «تاریخ هجده‌ساله آذربایجان» است، ادامه و تکمله کتاب­‌های یادشده نیز به شمار می­‌آید، زیرا دارای تفاوت­‌ها، افزوده­‌ها، داوری­‌ها، اظهارنظرها و توضیحاتی است که در آن کتاب‌ها نیامده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =