کد خبر : 215701
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
-

اسرائیل خواهان «بهبود» عملکرد یونیفل در مرزهای لبنان شد

اسرائیل خواهان «بهبود» عملکرد یونیفل در مرزهای لبنان شد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه المیادین، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در پیامی به شورای امنیت، مدعی شد: دولت لبنان دو بار شکست خورد، چراکه نتوانست جنوب لبنان را از سلاح‌های وابسته به طرف‌های غیرنظامی عاری کرده و همچنین به یونیفل اجازه نداد تا اختیاراتش را اجرایی کند. وی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه المیادین، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در پیامی به شورای امنیت، مدعی شد: دولت لبنان دو بار شکست خورد، چراکه نتوانست جنوب لبنان را از سلاح‌های وابسته به طرف‌های غیرنظامی عاری کرده و همچنین به یونیفل اجازه نداد تا اختیاراتش را اجرایی کند.

وی ادامه داد: حزب‌الله به تسلیح خود و تبدیل کردن منطقه فعالیت یونیفل، به مکانی مناسب برای حملات به اسرائیل و ساکنان آن ادامه می‌دهد.

دنی دانون عنوان کرد: خلل‌ها به جای آنکه با کمک یونیفل، ثبات را در این منطقه بگستراند، باعث ایجاد انحراف در فعالیت یونیفل می‌شود.

وی مدعی شد: از طریق زیر پا گذاشتن قطعنامه ۱۷۰۱ و با متوسل شدن به خشونت علیه نیروهای یونیفل، حزب‌الله جنوب لبنان را به کوریدوری “تروریستی” علیه ما تبدیل کرده است. تقویت قدرت این دستگاه برای مقابله با مقر “تروریسمی” که در طرف لبنانی در حال گسترش است، امری ضروری است و اگر این امر انجام نشود، یونیفل نمی‌تواند اهداف و مأموریت‌های خود را اجرا کند.

در همین حال، روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که اسرائیل از یونیفل (نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان) خواسته است تا گزارشی را به شورای امنیت درخصوص «محدود شدن تحرکات طی دوره زمانیِ از قبل تعیین شده، ارائه دهد و دولت لبنان درخصوص نقض‌ها تحقیق کند».

پیشتر حسان دیاب، نخست وزیر لبنان اعلام کرده بود که کشورش به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است. وی از سازمان ملل نیز خواست تا اجرای این قطعنامه را بر اسرائیل إعمال کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =