کد خبر : 215037
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
-

پایش سلامت بیش از یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی‌ مازندران

پایش سلامت بیش از یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی‌ مازندران

به گزارش قائم آنلاین، مجتبی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما از غربالگری و پایش سلامت بیش از یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی‌های استان در قالب اجرای طرح تب سنجی خبر داد. وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی مهار کرونا در خصوص اجرای کنترل سلامت همه

به گزارش قائم آنلاین، مجتبی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما از غربالگری و پایش سلامت بیش از یک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی‌های استان در قالب اجرای طرح تب سنجی خبر داد.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی مهار کرونا در خصوص اجرای کنترل سلامت همه سرنشینان خودروها درمبادی ورودی و خروجی استان افزود: هلال احمراستان مازندران در راستای اجرای مصوبه مزبور با برپایی، ۱۵ پست غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های آمل، نوشهر، رامسر، بهشهر، گلوگاه، سوادکوه، چالوس،قائم‌شهر و ساری عملیات پایش سلامت مسافرین  ورودی و خروجی را در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه تاکنون سرنشینان ۳۳۶ هزار خودرو به استعداد بیش از یک میلیون نفر مورد غربالگری و تب سنجی قرارگرفتند؛ خاطرنشان کرد: از این تعداد، یک‌هزار و ۳۸۶ نفر دارای درجاتی از تب بودند که جهت بررسی بیشتر به واحد پزشکی مستقر در ایستگاه‌های مذکور هدایت شده که در نهایت، ۱۶۰ نفر که مشکوک به ویروس کووید ۱۹ بودند جهت قرنطینه و طی مراحل درمانی ارجاع شدند.

اکبری با تاکید بر ضرورت همکاری شهروندان برای اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی و قطع کردن زنجیره ویروس مرگبار کرونا، عنوان کرد: تحقق این طرح مستلزم اجتناب مردم از هرگونه سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه است.

وی هدف از پایش سلامت مسافرین را شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری مزبور یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن اعلام کرد و  افزود: در این عملیات افراد مشکوک جهت اقدامات بعدی نظیر قرنطینه و طی مراحل درمانی به گروه بهداشت و درمان مستقر در ایستگاه‌های مذکورهدایت می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تاکید کرد: سرنشینان تمامی خودروهای خروجی از استان به دقت مورد پایش و غربالگری قرار می‌گیرند و امکان ورود و خروج افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ باشند، وجود ندارد.

اکبری در پایان گفت: در راستای شکست کرونا، همه شهروندان باید با توجه به گستره تهدید و خسارات مالی و جانی این ویروس مخرب، هوشمندانه و متعهدانه عمل کنند و پروتکل‌های بهداشتی را به دقت اجرا کنند تا با هزینه کمتری بتوانیم بر این ویروس مرگبار پیروز شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 13 =