کد خبر : 215050
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
-

اجرای طرح حمایت جوانان از «سلامت سالمندان» در مازندران

اجرای طرح حمایت جوانان از «سلامت سالمندان» در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، مجتبی اکبری در گفت‌وگو ، از اجرای طرح “پیام آوران بشردوستی” با مشارکت تیم‌های حمایت روانی جوانان جمعیت هلال احمراستان مازندران خبر داد و اظهار کرد: از آنجایی که سالمندان یکی از گروه‌های مهم آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا هستند و بسیاری از آنها شاید اطلاعات کافی درباره پروتکل‌های بهداشتی مقابله

به گزارش قائم آنلاین، مجتبی اکبری در گفت‌وگو ، از اجرای طرح “پیام آوران بشردوستی” با مشارکت تیم‌های حمایت روانی جوانان جمعیت هلال احمراستان مازندران خبر داد و اظهار کرد: از آنجایی که سالمندان یکی از گروه‌های مهم آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا هستند و بسیاری از آنها شاید اطلاعات کافی درباره پروتکل‌های بهداشتی مقابله با این ویروس مرگبار را نداشته باشند، لذا طرح “پیام آوران بشردوستی” با مشارکت تیم‌های حمایت روانی جوانان جمعیت هلال احمراستان مازندران به اجرا گذاشته شد.

وی بیان کرد: در این طرح که به‌صورت ابتکاری و انحصاری در مازندران اجرا می‌شود، جوانان از طریق تماس تلفنی با افراد سالمند ارتباط برقرار کرده و در جریان مکالمه‌ای محترمانه و مبتنی بر شان و منزلت سالمندان، ضمن تبریک سال نو و ارائه توصیه‌های بهداشتی و اصول خودمراقبتی، از لحاظ آرامش روحی و روانی به حمایت از این افراد می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با بیان اینکه یکی از مهمترین تهدیدات روانی سالمندان در روزهای خانه نشینی، مسئله افسردگی ناشی از نگرانی و اضطراب متاثر از تهدید کرونا است، خاطرنشان کرد: جوانان عضو تیم حمایت روانی جمعیت هلال احمر که مجهز به آموزش‌های ویژه و کاربردی هستند، ضمن برقراری تماس تلفنی با این افراد، به موازات ارائه توصیه‌های بهداشتی، به مسئله حمایت روانی نیز اهتمام خواهند داشت.

اکبری تصریح کرد: سالمندان از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند و پرداختن به سلامت جسمی و روحی و روانی آنان همواره از برنامه‌های جمعیت هلال احمر بوده است.

وی همچنین از غربالگری و پایش سلامت بیش از یک میلیون نفر در محورهای خروجی استان خبرداد و گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، هلال احمر استان مازندران با برپایی ۱۵ پست غربالگری در مبادی خروجی شهرستان‌های آمل، نوشهر، رامسر، بهشهر، گلوگاه، سوادکوه، چالوس، قائمشهر و ساری عملیات پایش سلامت مسافرین خروجی را در دستور کارقرارداد.

اکبری اضافه کرد: براساس پایش انجام شده تاکنون هزار و ۲۱۷ نفر دارای درجاتی از تب بودند که به تیم‌های پزشکی حاضر در پستهای مزبور هدایت شدند که پس از ارزیابی‌های انجام شده، ۱۳۹ نفر نیز مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند که براساس پروتکل بهداشتی موجود جهت اقدامات تشخیصی قطعی و مراحل بعدی که شامل قرنطینه و اقدامات درمانی است معرفی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با تاکید بر ضرورت همکاری شهروندان برای قطع کردن زنجیره ویروس مرگبار کرونا، گفت: تحقق این مهم مستلزم اجتناب مردم از هرگونه سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه است.

وی تصریح کرد: درراستای شکست کرونا، همه شهروندان باید با توجه به گستره تهدید و خسارات مالی و جانی این ویروس مخرب، هوشمندانه و متعهدانه عمل کنند و پروتکل‌های بهداشتی را به دقت اجرا کنند تا با هزینه کمتری بتوانیم بر این ویروس مرگبار پیروز شویم.

اکبری از اجرایی شدن طرح ابتکاری این جمعیت با عنوان “هاتفان امید” در راستای قطع کردن زنجیره بیماری کرونا خبرداد و افزود: در این طرح که از سوی هلال احمر استان و با حمایت و مشارکت دستگاه‌های دیگر اجرایی خواهد شد تلاش می‌شود افرادی که دارای بیماری کرونا هستند و یا خانواده‌هایی که از این بیماران نگهداری می‌کنند و خودشان نیز در معرض خطر قراردارند و یا مشکوک به ناقل بودن ویروس کرونا هستند را با بررسی و پاسخگویی به نیازهای آنان مدیریت کنیم تا از تردد آنان به هردلیل ممکن در سطح جامعه جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه این گروه از افراد کسانی هستند که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و یا تیم‌های بسیج سلامت شناسایی شده اند، بیان کرد: در پروتکلی که تنظیم کردیم تمام نیازهایی افراد مزبور دیده شده و ما با چهار نظام نیازسنجی شده به کمک این افراد خواهیم رفت.

اکبری با تاکید براینکه این طرح ابتکاری و انحصاری هلال احمرمازندران است، گفت: نظام مددکاری با هدف سنجش و ارزیابی نیازهای ضروری افراد مزبور، نظام حمایتی معیشتی، نظام مشاوره و روانشناسی و نظام مراقبتی و ارسال دارو که با کمک پزشکان خانواده اجرایی خواهد شد از مولفه‌های مهم طرح مزبور است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با اشاره به استقبال استانداری و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان از این طرح، خاطرنشان کرد: هدف نهایی این طرح پاسخگویی به تمام نیازهای بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان است تا مانع از حضور آنان در سطح جامعه شویم و بدین صورت زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =