کد خبر : 214208
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
-

دلارهای نفتی ما را از تولید غافل کرد!

دلارهای نفتی ما را از تولید غافل کرد!

به گزارش قائم آنلاین، عبداله مختاری در گفت وگو ، درباره تحقق شعار “جهش تولید” در سال جاری گفت: معتقدم قبل از هر چیز باید موانع تولید را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنیم،اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم به جهش تولید امیدوار باشیم. وی گفت: اقتصاد کشور دچار بیماری است و باید آن

به گزارش قائم آنلاین، عبداله مختاری در گفت وگو ، درباره تحقق شعار “جهش تولید” در سال جاری گفت: معتقدم قبل از هر چیز باید موانع تولید را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنیم،اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم به جهش تولید امیدوار باشیم.

وی گفت: اقتصاد کشور دچار بیماری است و باید آن را درمان کنیم. اگر استراتژی درستی در قبال اقتصاد نداشته باشیم و از موقعیتها به شکل مطلوب استفاده نکنیم، پیشرفت اقتصادی حاصل نمی شود.

این کارشناس حوزه کار وابستگی به نفت را موجب غفلت از تولید دانست و گفت: متاسفانه آنقدر به نفت و دلارهای نفتی وابسته بودیم که از تولید غافل شدیم و دولتها بیشتر برنامه‌های خود را روی واردات قرار دادند، در حالی که باید به تولید داخلی می‌پرداختیم و با تولید مرغوب و کیفی صادرات را افزایش می‌دادیم.

مختاری تقویت بنیه اقتصادی را مستلزم توجه به تولید داخلی و نیروی کار دانست و گفت: زمانی که کارفرمایان به سود کمتر و تولید بهتر و کیفی‌تر روی بیاورند و دولت امکانات بهتری در اختیار کارفرمایان قرار بدهد و از آنها حمایت کند و به کارگران به عنوان بدنه اصلی تولید بها بدهیم، حمایت از تولید و جهش تولید به معنای واقعی شکل می‌گیرد.

وی امنیت شغلی کارگران را در ایجاد تولید با کیفیت موثر خواند و افزود: تولیدکنندگان باید بدانند که شرط اول حفظ بقای بنگاه توجه به نیروی کار و رفع دغدغه‌های کارگران است.زمانی که نیروی کار دلگرم نباشد و نگران معاش و امنیت شغلی خود در جامعه باشد، برای کار و تولید دلسوزی نمی‌کند.

این کارشناس حوزه کار در عین حال بر لزوم هماهنگی دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار امسال تاکید کرد و گفت: دستگاهها با اعمال نظارت جدی و مقابله با باندبازی و انحصاری‌گری می‌توانند به تحقق این هدف کمک کنند و در کنار نظارت صحیح باید به مردم پاسخگو باشند.

مختاری بالا رفتن کیفیت محصول را موجب تشویق مردم و مصرف‌کنندگان به خرید آن دانست و گفت: وقتی کیفیت تولید داخلی بالا برود، مصرف کنندگان به جای کالای خارجی به خرید و مصرف کالای ایرانی روی می ‌آورند و رعبت بیشتر به خرید تولید داخل به جهش تولید و رونق اقتصادی منجر می‌شود.

وی تسهیل در امر صادرات، تسهیل در ایجاد شغل، رفع قوانین زائد و دست و پاگیر، حذف بروکراسی‌های اداری و اصلاح قوانین را از پیش‌نیازهای جهش تولید عنوان کرد و گفت: در کشورهای اروپایی ایجاد شغل به یک ساعت نمی‌کشد و در طول روز تمام کارهای مربوط به شناسایی، صدور مجوز و ثبت انجام می‌شود ولی در ایران ۶ باید باید دنبال مجوز باشیم؛ لذا دولت باید این موانع را برطرف و شرایط کار و فضای کسب و کار را برای کارآفرینان و تولیدگران فراهم کند.

به گزاش ایسنا، رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را به نا سال “جهش تولید” نامگذاری کردند. ایشان با تأکید بر اینکه باید با کار ده برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، گفتند که نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + دو =