کد خبر : 213890
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
-

برگزاری انتخابات ریاستی آبخازیا در سایه کرونا

برگزاری انتخابات ریاستی آبخازیا در سایه کرونا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رائول خاجیمبا ماه ژانویه از سمت ریاست این جمهوری‌ خودخوانده استعفا داد. پیش از آن، معترضان دفتر او را در اعتراض به نقض‌های ادعایی در انتخابات ماه سپتامبر که طی آن خاجیمبا برای بار دوم یک دوره پنج ساله دیگر پیروز شد، اشغال کردند. خاجیمبا در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رائول خاجیمبا ماه ژانویه از سمت ریاست این جمهوری‌ خودخوانده استعفا داد. پیش از آن، معترضان دفتر او را در اعتراض به نقض‌های ادعایی در انتخابات ماه سپتامبر که طی آن خاجیمبا برای بار دوم یک دوره پنج ساله دیگر پیروز شد، اشغال کردند.

خاجیمبا در ابتدا این تحرکات را به عنوان تلاش برای کودتا محکوم کرد اما سپس “برای صلح و ثبات” کشورش استعفا داد. اقدام او پس از آن انجام شد که مشاور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای کمک به حل و فصل این جریان وارد آبخازیا شد.

پارلمان جمهوری خودخوانده آبخازیا، نخست‌وزیر را به عنوان رئیس‌ موقت معرفی کرده است. نام سه نامزد در انتخابات امروز وجود دارد و انتظار می‌رود اصلان بژانیا، رهبر اپوزیسیون آبخازیا پیروز شود.

انتخابات امروز آبخازیا در شرایطی برگزار می‌شود که بسیاری از کشورها مراسم‌‌ها و تجمعات مردمی را لغو کرده و تدابیر ویژه‌ای برای محدود کردن شیوع کروناویروس اتخاذ کرده‌اند. دولت گرجستان که آبخازیا را قانوناً بخشی از خودش می‌داند، برای مقابله با کرونا تا ۲۱ آوریل وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 7 =