کد خبر : 213853
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
-

ارتش آلبانی مسوول اجرای ممنوعیت تردد در خیابان‌ها

ارتش آلبانی مسوول اجرای ممنوعیت تردد در خیابان‌ها

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ۱۲۰ هزار آلبانیایی از کشور ایتالیا به کشور خود بازگشتند پیش از اینکه آلبانی روابط هوایی و دریایی خود با ایتالیا که بیشترین آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در جهان را دارد، قطع کند. تاکنون ۷۶ تن در آلبانی به ویروس کرونا جدید مبتلا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ۱۲۰ هزار آلبانیایی از کشور ایتالیا به کشور خود بازگشتند پیش از اینکه آلبانی روابط هوایی و دریایی خود با ایتالیا که بیشترین آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در جهان را دارد، قطع کند.

تاکنون ۷۶ تن در آلبانی به ویروس کرونا جدید مبتلا شده و دو تن فوت کرده‌اند. ولی مسئولان از این می‌هراسند که شیوع این بیماری به صورت ناگهانی افزایش یابد و به خدمات بهداشتی عمومی محدود این کشور فشار زیادی وارد آورد.

با وجود دستور ماندن در منزل در بیشتر ساعات روز و ممنوعیت سفر، تعداد زیادی از مردم آلبانی به فعالیت‌های ورزشی و گروهی و بازی در خیابان‌ها ادامه دادند و به هشدارهای حفظ فاصله با یکدیگر در صف‌های طولانی بی‌توجهی کردند.

ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی و لولزیم باشا، رهبر اپوزیسیون این کشور در سخنانی از تمامی مردم خواستند تا از روز شنبه ساعت ۱۳ به وقت محلی به ۴۰ ساعت ممنوعیت خروج احترام بگذارند.

ادی راما اظهار کرد: تمامی مردم باید از ساعت ۱۳ در داخل منازل خود بمانند. نیروهای پلیس و نظامیان با افرادی که سرپیچی کنند برخورد خواهند کرد، حتی اگر آن‌ها بازنشستگان باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک‌آور در صورت نیاز استفاده کنند. دولت آلبانی همچنین اعلام کرد که تنها خودروهای اورژانس می‌توانند در شهر تردد داشته باشند.

صبح شنبه مردم در تیرانا، پایتخت آلبانی به فروشگاه‌ها رفتند تا موادغذایی تهیه کنند و خیلی به حفظ فاصله با یکدیگر توجهی نداشتند. مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، کلیساها، رستوران‌ها و باشگاه‌ها در این کشور تعطیل شده‌اند و تنها فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها برای ساعاتی محدود باز خواهند بود و فروش آن‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =