کد خبر : 213206
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۴۰
-

قیمت موز در بازار به مرز ۳۰ هزار تومان رسید

قیمت موز در بازار به مرز ۳۰ هزار تومان رسید

به گزارش قائم آنلاین، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو ، از افزایش مجدد قیمت موز در میادین میوه استان خبر داد. وی افزود: قیمت هر کیلو موز در میادین میوه و تره بار استان به ۲۴ هزار تومان رسیده است. رئیس میدان میوه و تره بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: با احتساب سود قانونی برای واحدهای

به گزارش قائم آنلاین، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو ، از افزایش مجدد قیمت موز در میادین میوه استان خبر داد.

وی افزود: قیمت هر کیلو موز در میادین میوه و تره بار استان به ۲۴ هزار تومان رسیده است.

رئیس میدان میوه و تره بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: با احتساب سود قانونی برای واحدهای خرده، هر کیلو موز در بازار و واحدهای عرضه با قیمت ۲۷ الی ۲۸ هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد.

فخرآوران علت این گرانی را افزایش قیمت دلار طی روزهای اخیر اعلام کرد و گفت: از ان‌جا که موز جزو اقلام وارداتی است، لذا با نوسانات دلار قیمت آن نیز در این برهه از زمان با افزایش بی سابقه‌ای مواجه شده است.

به گفته وی، قیمت سایر اقلام میوه و تره‌بار در میادین استان نوسان محسوسی نداشته است و علیرغم اعلام افزایش قیمت پیاز و گوجه از سوی برخی رسانه‌ها در برخی از مناطق کشور، قیمت این اقلام در بازار مازندران دستخوش تغییر نشده است و قیمت هر کیلو گوجه در میادین میوه ۶ تا ۷ هزار تومان و پیاز نیز ۹ هزار تومان است.

نکته قابل توجه در اظهارات رئیس میدان میوه و تره‌بار، پایین‌تر بودن قیمت پرتقال در میادین و بازار کمتر از نرخ عرضه پرتقال تنظیم بازاری در استان بوده است که با نرخ ۴ هزار تومان در میادین در حال عرضه است.

موز این روزها، تب‌دار شده است و تب قیمت آن هر روز بالا و بالاتر می‌رود؛ در حالی که قیمت این میوه طی روزهای گذشته به مرز ۲۰ هزار تومان رسیده بود؛ طی روز جاری با رسیدن به قیمت ۲۸ هزار تومانی در واحدهای خرده، خود را به مرز ۳۰ هزار تومان نزدیک و نزدیک‌تر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − سه =