کد خبر : 213067
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۴۵
-

بررسی وضعیت ۱۴ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

بررسی وضعیت ۱۴ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

به گزارش قائم آنلاین، سعید نمکی در گفت و گویی درخصوص بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: با لطف خدا و همت همه عزیزانی که کمک کردند از جمله همکاران من در شبکه های بهداشت و به ورزان تا فعالان در مراکز جامع سلامت فعال بودند تا عزیزانم در بسیج که فعالیت وسیعی داشتند

به گزارش قائم آنلاین، سعید نمکی در گفت و گویی درخصوص بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: با لطف خدا و همت همه عزیزانی که کمک کردند از جمله همکاران من در شبکه های بهداشت و به ورزان تا فعالان در مراکز جامع سلامت فعال بودند تا عزیزانم در بسیج که فعالیت وسیعی داشتند ۴ روز است که این کار به صورت جدی آغاز شده است.
وی افزود: تا امروز ۱۴ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته اند و تعداد زیادی از اینها با خود اظهاری ورود کرده اند و تعدادی هم با تماس تلفنی ارتباط با آنها برقرار شده است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: از این ۱۴ میلیون نفری که مورد پایش قرار گرفته اند حدود ۷۳ هزار و ۴۳۵ نفر افراد علامت داری بودند که باید بررسی می شدند.
نمکی گفت: از این تعداد بعد از بررسی حدود ۳ هزار ۴۱۵ نفر افرادی بودند که به بیمارستان ارجاع داده شدند و از این ها تنها ۱۶۰۵ نفر در بیمارستانها نگه داری شدند و باقی با نسخه به منزل یا مراکز بینابینی رفتند.
وی خاطرنشان کرد: این حرکت به ما کمک کرد تا افراد در معرض خطر که می توانند باعث آلودگی باشند را ایزوله کرده و توانستیم تمام افرادی که با اینها تماس داشتند را شناسایی کنیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: این اقدام باعث شد تا زنجیره ارجاع به بیمارستانها را بدون بررسی اولیه کاهش دادیم و چرخش ویروس را هم به اندازه قابل قبولی متوقف کردیم و امیدواریم همه کشور به زودی تحت پوشش قرار بگیرند.
نمکی گفت: در این راه استانداران به عنوان متولیان اصلی در کنار روسای دانشگاه های علوم پزشکی و فرماندهان بسیج کار بزرگی را خلق کردند.
وی افزود: خدا را شاکریم که رهبر معظم انقلاب این طرح را تأیید فرمودند و این باعث دلگرمی ما شد و رئیس جمهور محترم هم حمایت جدی از آن کردند و تمام اعضای دولت را برای حمایت از این طرح فراخوان کردند.
وزیر بهداشت خطاب به ملت ایران گفت: من قول می دهم اگر مردم ۱۵ روز ایام نوروز را در خانه بمانند و به مسافرت و دید و بازدید نروند پایان عید بر این بیماری فائق خواهیم آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =