کد خبر : 213099
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

آمریکا اگر واقعا انسان‌دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند

آمریکا اگر واقعا انسان‌دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند

به گزارش قائم آنلاین، شهاب الدین بیمقدار در گفت‌وگو ، با تاکید بر ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم های حوزه درمانی و بهداشتی، بیان کرد: آمریکایی ها اعلام می کنند که ما دارو را تحریم نکردیم اما واقعیت اینگونه نیست. آمریکا که شعار انسان دوستی سر می‌دهد، اگر واقعا راست می‌گوید امکان تبادل

به گزارش قائم آنلاین، شهاب الدین بیمقدار در گفت‌وگو ، با تاکید بر ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم های حوزه درمانی و بهداشتی، بیان کرد: آمریکایی ها اعلام می کنند که ما دارو را تحریم نکردیم اما واقعیت اینگونه نیست. آمریکا که شعار انسان دوستی سر می‌دهد، اگر واقعا راست می‌گوید امکان تبادل دارو و تجهیزات را در شرایط کنونی فراهم کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه با بیان اینکه «کنار رفتن تحریم حوزه درمانی و بهداشتی در شرایط کنونی که سلامت مردم در خطر است کاری انسانی است» اظهار کرد: این اقدام باید در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو انجام شود. از کشورهای مختلف نیز در مقابله با این ویروس می توان تقاضای کمک کرد. تامین دارو و تجهیزات در شرایط کنونی جزء حقوق کشورهاست.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: آمریکا و اروپا اعلام کردند که مشکلی در حوزه تامین دارو و غذا با ایران ندارند، اما ظاهرا در مسیر تبادلات مالی برای تامین دارو و غذا و تجهیزات پزشکی مشکل وجود دارد و تبادل پول با شرکت ها امکان پذیر نیست‌. لازم است در شرایط کنونی برای انتقال پول به منظور تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی و داروها از کانال های مالی نظیر سوئیفت یا اینستکس استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − دو =