کد خبر : 212466
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۰۵
-

خانواده مهم‌ترین خاکریز مقابله با جنگ نرم دشمن است

خانواده مهم‌ترین خاکریز مقابله با جنگ نرم دشمن است

به گزارش قائم آنلاین، دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی از هر راهی وارد شدند تا بتوانند تیشه به ریشه انقلاب بزنند پس از اینکه از راه جنگ نظامی نتوانستند به فکر افتاده از راه جنگ نزم و فرهنگی وارد شوند یکی از راه‌ها این بود افکار جوانان را به انحراف بکشند. باتوجه به تحریم و

به گزارش قائم آنلاین، دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی از هر راهی وارد شدند تا بتوانند تیشه به ریشه انقلاب بزنند پس از اینکه از راه جنگ نظامی نتوانستند به فکر افتاده از راه جنگ نزم و فرهنگی وارد شوند یکی از راه‌ها این بود افکار جوانان را به انحراف بکشند.

باتوجه به تحریم و مسائل اقصادی یکی از راه‌هایی که دشمنان بتوانند افکار جوانان را منحرف کنند این بود جوانان از ارزش‌ها دور کنند و یکی از مسائلی که در این راه بهره بردند انتشار این افکار که چرا باید یادواره شهدا برگزار شود و آیا این میزان هزینه در راه دیگری خرج شود و از این مسائل بود ولی باید گفت در این راه جوانانی هستند که دغدغه‌های زیادی دارد که لازم است جوانان امروز، نوجوانان و کودکان ما با این افکار آشنایی شوند.

علی اکبر روحی پرکوهی یک فعال فرهنگی که تلاش بسیاری دارد که یادواره شهدا را در محله سروینه باغ جنوب ساری همچنان به پا داشته شود و نسل فردای انقلاب هم با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند از تلاش‌های خود می‌گوید ولی با این حال این یادواره مهجور مانده وی ناامید نمی‌شود و تلاش می‌کند این یادواره شهدا همانند گذشته برگزار شود.

روحی به خبرنگار ما می‌گوید: برگزاری یادواره شهدا در حقیقت از این باور فکری نشأت گرفته که تنها راه نجات؛ ادامه دادن راه شهیدان است البته نجات به تعبیر ما کنشگران فرهنگی که عینک دینی بر چشم داریم به‌معنای سوار شدن بر کشتی است که شهدا سوار شدند و دل به ناخدای استقامت و چراغ هدایت داده‌اند.

وی تصریح کرد: نجات به تعبیری تعالی انسانی و رسیدن به قله‌های توحید است که اگر نجات اقتصادی می‌خواهیم باید همچو شهدا جهادی رفتار کنیم، اگر نجات سیاسی می‌خواهیم باید همچو شهدا عزتمند وارد عرصه میدانی شویم و اگر نجات اجتماعی می‌خواهیم باید همچو شهدا باید بدانیم که خودمان و خدای‌مان چند چندیم.

اگر می‌خواهیم نجات پیدا کنیم باید با شهدا انس داشته باشیم
این فعال فرهنگی افزود: اگر می‌خواهیم نجات پیدا کنیم باید با شهدا موانست داشته باشیم، پس از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کوچک و کم اثر چه در سطح محله و منطقه و چه در محدودیت دانشگاهی به این فکر افتادیم که سنگری که از دیرباز بزرگان که حق سترگی برگردن‌مان دارند، در منطقه سروینه باغ بنا نهادند را در اختیار بگیریم و فعالیت‌های فرهنگی را متصل به رویکرد اجتماعی کنیم.

روحی گفت: در سال‌های گذشته مقوله خانواده را به‌صورت تخصصی موضوع اصلی یادواره قرار دادیم و درخور بحث سال نامواره‌ای برای آن برگزیدیم که سال نخست «فرکانسی از بهشت» در مورد خانواده و رسانه و فضای مجازی بود و سال بعد «آبروی محله» در مورد خانواده آبرومند و امسال نیز «مادرانه‌ای برای ظهور» در مورد نقش مادر و تربیت فرزند در کنار تکریم چهار مادر شهید منطقه انجام گرفت.

وی تاکید کرد: یک کنشگر فرهنگی با شاخص‌های انقلابی‌گری به‌دنبال تاثیرگذاری و ذائقه‌سازی برای بهبود مشارکت مدنی برای رسیدن به افزایش گستره چتر گفتمان امام و انقلاب در جامعه است و یقیناً این هدف غایی ما نیست.

روحی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته و تبدیل شورای محلی به یک ستاد با چند کارگروه تخصصی و استفاده از نخبگان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در عرصه‌های مختلف توانستیم جهش قابل توجهی در شاخص‌های مختلف فرهنگی بپیماییم.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگی همچو حوزه‌های دیگر نیازمند پرورش نیروهای ذخیره است، تاکید کرد: درست است باید به دنبال جانشین‌پروری در هر رده سنی باشیم ولی فعالیت در عرصه فرهنگی، بازنشستگی و تاریخ انقضا ندارد و از طرفی تضمین حضور در این عرصه تنها به اعتبار اجتماعی افراد بستگی دارد.

روحی با اشاره به اینکه با یک رفتار غیراخلاقی و خارج از عرف ممکن است دیگر قادر به فعالیت نباشید و چه بسا حضور و فعالیت او اثرات به مراتب بدتری در اجتماع بگذارد، اضافه کرد: به قول شهید سیدمجتبی علمدار که «در گذشته هر چه بودید تمام شد اما وقتی وارد عرصه فرهنگی و مذهبی شدید حرمت اهل بیت ع را حفظ کنید».

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر در ستاد یادواره شهدای سروینه باغ نیز «مهد شهدایی» با همت کارگروه بانوان دغدغه‌مند شکل گرفته که با روش‌های تربیتی مناسب در پی پرورش نیروهای ذخیره انقلابی هستند.

روحی خاطرنشان کرد: نوزدهمین یادواره شهدا در حسینیه ابوالفضل ع بالاسروینه باغ برگزار شد و این سنگر را از بزرگان‌مان تحویل گرفتیم و ستاد یادواره را با کار تشکیلاتی و ایدئولوژی فکری در یک روز خاص در سال محصور نمی‌کنیم و مانیفست این مجموعه ایجاد رضایت شهدا در هر زمان و مکانی است.

وی تاکید کرد: اینکه فضا برای فعالیت جوانان هموار شده تا آنها با علم و ابتکار و تلاش و شورجوانی آمیخته با شعور اجتماعی و نضج سیاسی بزرگان بتوان نشاط و شعف تازه‌ای در سطح محله و منطقه خود ایجاد کنند جای تقدیر دارد.

روحی تصریح کرد: با توجه به شکاف اجتماعی و اختلاف دیدگاه عمیق در جامعه دیگر فرصتی نداریم و حتی جای آزمون و خطا هم باقی نمانده و باید به سرعت زمان سنجی و راهبردنگاری در سطوح پایین دست را تغییر داد.

وی با اشاره به سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که مسئولان مساجد را خطاب قرار داده بود که مسجد را ۲۰۰متر بنای ظاهری نبینند، مسجد در شعاع ۲ کیلومتری خودش مؤثر است، افزود: اقدامات فرهنگی شامل جهاد فرهنگی و تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی و مهندسی فرهنگی و اقتدار فرهنگی و استقلال فرهنگی و نفوذ فرهنگی و به طور کل جبهه فرهنگی می‌شود.

بسیاری از مسائل جنگ، داخل خانه‌ها و درون دل‌ها است

این فعال فرهنگی گفت: اعتقاد داریم که همه جنگ داخل جبهه‌ها نیست و بسیاری از مسائل جنگ داخل خانه‌ها و درون دل‌ها است، پس باید برای ادامه جنگ، خاکریز درون خانواده‌ها ایجاد شود.

روحی با تاکید بر اینکه اقدام فرهنگی بدون پشتوانه مردمی یک کار پوچ و بیهوده است و معتقدیم باید برای محافل فرهنگی خلق مخاطب کرده و فضا را برای همه جریانات فکری مهیا کنیم، اظهار کرد: باتوجه به اینکه سطح فکر جوانان در تمامی زمینه‌های مختلف بالا رفته اقدام فرهنگی باید به همین نسبت رشد کند و در این زمینه اگر مسلح به سلاح علم نباشیم عرصه را واگذار کردیم و از جهتی اگر مسلح به سلاح علم باشیم اما خودسازی در ما متبلور نباشد دچار حسرت خواهیم شد.

«اسوه سازی» باید مشی فعال فرهنگی باشد

وی افزود: اینک در عصر ما شهدا رفتند و کار حسینی کردند، حال ما مانده‌ایم و رسالتی که زینب وار بر دوش ماست تا زمینه ظهور حجت خدا را فراهم کنیم و این مستلزم کارتشکیلاتی منظم و بااخلاص و با دانش و با پشتکار است.

روحی با بیان اینکه به دنبال اسطوره‌سازی شهدا نیستیم بلکه «اسوه سازی» باید مشی فعال فرهنگی باشد، گفت: اسطوره در قاب عکس جای دارد اما اسوه در رفتار و منش زندگی جامعه محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: شهدای سروینه باغ همانند سایر شهدای این مرز و بوم از هر قشری هستند کارمند، معلم، طلبه، دانشجو، سرباز، پاسدار، ارتشی، نیروی انتظامی و بسیجی و جاویدالاثر که کمتر جایی می‌توان این مجموعه را کنار هم دید ولی این از موارد مهجور ماندن یادواره ماست.

روحی با بیان اینکه این مشتی است نمونه خروار، کم نیستند جوانانی که بدون هیچ چشم‌داشتی در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و باید بگوییم که انقلاب اسلامی توانسته نسل جدیدش را به‌خوبی پرورش دهد تا با آرمان‌هایش بیگانه نباشند، اظهار کرد: از فعالیت‌های هنری این جوان می‌توان به حضور در جشنواره فیلم عمار در بخش فیلم، با ساخت مستند داستانی شهدای منطقه که “طلبه مدرسه عشق” برای شهید سیدحاتم احمدنژاد و “معلم مدرسه عشق” برای شهید علی اکبر اکبری و “در انتظار مه” برای شهید جاویدالاثر همت روحی اشاره کرد.

روحی موفق به کسب رتبه نخست بسته فرهنگی در جشنواره ملی مدرسه عشق، حضور در جمع دیدارکنندگان سخنرانان و ستایش‌گران اهل بیت ع در شب ولادت حضرت زهرا س در حسینیه امام خمینی ره و دیدار با رهبرمعظم انقلاب در سال ۹۵ و دعوت در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت در باغ موزه دفاع مقدس تهران در سال ۹۸ و حضور در جمع جوانان فعال در عرصه فرهنگی و دیدار با مقام معظم رهبری در شهریور ماه امسال از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

وی در اقدامات فرهنگی اجتماعی چون؛ ارسال دو محموله وانت بار نیسان به شهر آق قلا جهت همراهی برادران اهل سنت، تشکیل و تبلیغ سبد مهربانی به بهانه شب یلدا به کمک خیرین عزیز و تحویل به مردم، جمع آوری مساعدت مالی و اعزام امام جماعت حسینیه به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان انجام داده که برای خود یادواره می‌داند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + دو =