کد خبر : 212401
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
-

هکرها با ارسال ایمیل‌های پزشکی فریبتان می‌دهند

هکرها با ارسال ایمیل‌های پزشکی فریبتان می‌دهند

به گزارش قائم آنلاین، کارشناسان و پژوهشگران فعال در شرکت تحقیقاتی Proofpoint به تازگی دریافته و اعلام کرده اند که هکرها و مجرمان سایبری اخیراً با ارسال ایمیل‌های فیشینگ با عنوان جعلی تست و آزمایش بیماری ایدز که احتمالاً به نوعی با ابزارهای مورد استفاده هکر های دولتی چین و روسیه مرتبط است، رایانه های

به گزارش قائم آنلاین، کارشناسان و پژوهشگران فعال در شرکت تحقیقاتی Proofpoint به تازگی دریافته و اعلام کرده اند که هکرها و مجرمان سایبری اخیراً با ارسال ایمیل‌های فیشینگ با عنوان جعلی تست و آزمایش بیماری ایدز که احتمالاً به نوعی با ابزارهای مورد استفاده هکر های دولتی چین و روسیه مرتبط است، رایانه های شخصی قربانیان را آلوده کرده و اطلاعات ذخیره شده در آنها را به سرقت می‌برند.

این هکرها که هنوز هویت آنها معلوم و مشخص نشده است، ایمیل های مذکور را از طرف مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت آمریکا به کاربران و قربانیان ارسال می کنند.

این پست های الکترونیک میزبان بدافزاری خطرناک به نام Koadic است که قابلیت نفوذ به سیستم رایانه شخصی کاربر و سرقت اطلاعات شخصی و فایل های ذخیره شده در آن را داراست.

در این ایمیل هکرها و مجرمان سایبری از کاربر موردنظر می‌خواهند تا به منظور اطلاع از نتیجه آزمایش های پزشکی نظیر بیماری ایدز فایل اکسل مخرب و آلوده ضمیمه شده در ایمیل مذکور را باز کند که در صورت باز و فعال شدن آن بدافزار مربوطه می‌تواند روی سیستم نصب شده و به سرقت اطلاعات قربانی بپردازد.

این محققان امنیتی به کاربران توصیه کرده اند تا در برخورد با چنین ایمیل هایی با احتیاط بسیار بیشتری عمل کرده و در صورت لزوم قبل از باز کردن ایمیل و فایل های ضمیمه شده در آن در ابتدا با پزشک و نهاد درمانی مربوطه خود صحبت کرده و از صحت چنین ایمیل‌هایی اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + یازده =