کد خبر : 212094
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۰۵
-

۲۲ اسفندماه؛ تجلی عشق به معبود

۲۲ اسفندماه؛ تجلی عشق به معبود

به گزارش قائم آنلاین،  پیروزی انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های مردم ایران و ایثار  شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که تحت رهبری امام خمینی(ره) به بار نشست. ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ بود که پیر جماران دغدغه‌های خود را نسبت به  حمایت و سرپرستی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان آشکار ساخت و فرمان تأسیس بنیادشهید انقلاب

به گزارش قائم آنلاین،  پیروزی انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های مردم ایران و ایثار  شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که تحت رهبری امام خمینی(ره) به بار نشست.

۲۲ اسفند ۱۳۵۸ بود که پیر جماران دغدغه‌های خود را نسبت به  حمایت و سرپرستی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان آشکار ساخت و فرمان تأسیس بنیادشهید انقلاب اسلامی را صادر کرد.

۲۲ اسفند ماه در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است. روزمردانی که عاشقانه رفتند تا دیاری آباد و امن برای امروز ما بسازند.

روزی که در تاریخ سرزمینی ماندگار شد که از دیرباز تاکنون با لاله‌های خونینی مزین شده‌ است که برای دفاع از میهن خویش، این‌چنینی به خاک سپرده شدند.

*انسان‌هایی که بر قله‌های ایثار قدم می‌گذارند

روزی برای به یاد داشتن مقام شهدایی که این‌چنین پر کشیدند تا آه مظلومان هرگز بلند نشود، تا همگان به یاد داشته‌ باشند که آسایش امروز خود را مدیون جان‌فشانی‌های دیروز این بزرگ‌مردان هستند.

انسان‌هایی از جنس همین اهل زمین با تمام تعلقات خویش که بازی رنگ‌های دنیوی را رها کردند و برای آسمانی‌شدن آفریده شدند، مردانی که روزی از جوانی خویش گذشتند و سربند یا حسین(ع) بستند و برای دفاع از مردمان سرزمین خود در مقابل ظالمان زمان ایستادند.

سالیان درازی است که ایران اسلامی از خودگذشتگی انسان‌هایی را به چشم دیده‌ است که بزرگی را مشق می‌کنند و بر قله‌های ایثار قدم می‌گذارند.

از هنگامی که ظالمان برای ستمگری به مظلومان سلاح اهریمنی به دست گرفتند، جوانمردانی نیز به پا خواستند و ایستادگی را فریاد کردند؛ برای پیروزی انقلاب اسلامی، خون همین شهدا، ظلم ظالمان را محو کرد و آنان را به ورطه نابودی کشاند.

در دوران دفاع مقدس نیز همین بزرگ‌مردان با مقاومت خویش، جهان را به حیرت وا داشتند و امروز از همان نسل، بازماندگانی شکفتند که گرچه خاطره‌ای با شهدا نداشتند اما خود الگویی آسمانی شدند برای کودکان امروزمان، جوانانی که مدافعان حرم نام گرفتند و بار دیگر لاله‌های این سرزمین شدند.

۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا نام گرفت تا بدانیم در فضایی نفس می‌کشیم که مملو از عطر شهادت این مردان آسمانی است، بر روی خاکی قدم می‌گذاریم که جای جایش پیکر پاک شهدا آرمیده است، این سرزمین با نام این غیورمردان آذین شده‌است و با عطر شهادت این جوانمردان، جان گرفته‌است.

در روز بزرگداشت این از خودگذشتگان باید به یاد بزرگی آنان بود، باید سپاسگزار پدران و مادرانی بود که از دردانه‌های خویش گذشتند تا فرزندان این خاک در آرامش زندگی کنند.

سپاسگزار همسران شهدایی بود که مردان خود را به جبهه حق علیه باطل رهسپار کردند تا بانوان سرزمین‌مان در آسایش زندگی بگذرانند، باید سپاسگزار فرزندانی بود که در فقدان پدران خود بر سر سفره‌های عید می‌نشینند و در حسرت دستان نوازشگر آنان هستند.

۲۲ اسفند گرچه روز گرامیداشت شهداست اما نباید از خانواده‌هایی غافل شد که داغ عزیز دیدند تا ما امروز در امنیت، سفره عید به پا کنیم و آمدن بهار را جشن بگیریم.

خانواده‌هایی که بهار برای آنان رنگ و بوی فراق می‌دهد و جای پدری، فرزندی و یا همسری درکنارشان تا همیشه خالیست.

این روز، روز بزرگداشت مقام آسمانی شهدا است که در رأسش سالار شهیدان اباعبدالله(ع) قرار دارد و آیینه تمام قد ایثار و از خودگذشتگی است.

تعمیق و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت در سایه الگوبرداری از سيره شهدا

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: روز شهید بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا و انتقال سیره شهدا برای آیندگان است.

هدایت مظلومی با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ به فرمان معمار کبیر انقلاب  اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره ) با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تأسیس گردید و این مناسبت در تقويم سال با تصويب شورای انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ اسفند گرامیداشت یاد و نام شهیدانی است که در مسیر رضای حق به ندای امام عزیز خود لبیک گفته و در جبهه حق علیه باطل شربت شهادت نوشیدند عنوان کرد: بیست و دوم اسفند روز بزرگداشت شهدا، تداوم و استمرار راه شهدا، هویت بخشیدن به فرهنگ ایثار، جهاد و معنا دادن به مقام و منزلت شهدا در جامعه است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه حفظ نظام و انقلاب و ولایت مداری بزرگترین پیام شهدا بوده است اظهار داشت: شهدا درک و فهم درستی از زمان و مکان داشتند و از معرفت دینی و اعتقادی بالایی برخوردار بودند به همین علت با یک جهان بینی اسلامی غرق در معنویات شدند.

مظلومی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که وظیفه ما در قبال خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان تکریم و سپاسگزاری است اظهارداشت: امروز وظیفه ما در قبال این خانواده ها، خدمت رسانی بی منت است.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن روحیه ایثار و مقاومت در جامعه گفت: فرهنگ شهدا، فرهنگ خدامحوری و ولایت مداری بوده است و شهیدان با این نگاه به سوی کمال حرکت کردند و آسمانی شدند.

این مسئول با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه عصمت و طهارت است عنوان کرد: بنیاد یک نهاد مقدس است که شهید و شهادت مهمترین ویژگی آن به شمار می رود و خدمت در آن ((به افضل ترین انسانها )) یک عبادت است‌.

*هر روز به یاد شهدا باشیم

مدیر کل بنیاد شهید مازندران با بیان اینکه شهدا ستارگان درخشان تاریخ هستند افزود: هر روز به یاد شهدا باشیم و یاد و نام شهدا در جای جای این سرزمین باید جلوه گری کند.

مظلومی اظهار داشت: روز شهید بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا و انتقال سیره شهدا برای آیندگان است.

وی تصریح کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امروز قدردانی از شهيدان و استمرار راه شهدا، وظيفه ای ملی و همگانی است.

این مسئول با بيان اينكه شهدا با نثار بهترين سرمایه خويش از حريم اسلام و مرزهای اعتقادی ما دفاع كردند افزود: تعمیق و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت در سایه الگوبرداری از سيره شهدا در جامعه محقق خواهد شد.

مظلومی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ گفت: نگاه اصلی ما در رابطه با خدمت رسانی به جامعه ایثارگری، پاسخگویی شفاف، تمرکز زدایی خدمات، ساماندهی امور در بخش گلزار شهدا، پایش سلامت ایثارگران، مسکن ایثارگران ، طرح سپاس، درمان، حفظ عزت جامعه هدف، استفاده از ظرفیت های همکاران در جهت پیشبرد امور، مشارکت همه جانبه و در سایه همدلی و هم اندیشی … بوده است .

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در آستانه فرا رسیدن سال جدید گفت: با آغاز شکوفایی بهار طبیعت، بهترین و زیباترین لحظات را همراه با صحت و سلامتی برای تمامی والدین معزز شهدا، جانبازان و آزادگان مازندران از درگاه حضرت حق مسئلت می کنم.

*۲۲ اسفند فرصتی برای گرامیداشت یاد شهدا و تکریم خانواده‌های شهدا

تاریخ نظام اسلامی سرشار از ایثار و جان گذشتگی افرادی است که با شهادت خود زمینه استقلال و آزادی نظام اسلامی را فراهم کردند.

روز ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظام اسلامی و تکریم خانواده‌های شهدا است. شهدا رفتند تا نظام اسلامی پایدار مانده و امروز در امنیت کامل به راه خود ادامه دهد.

۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت خانواده شهدا نیز است، روزی که با به یادداشتن آنان می‌توان نشان داد که ایثار این غیور مردان هرگز از خاطره‌ها پاک نمی‌شود و در هر لحظه‌ای بیش از گذشته به چشم می‌آید. روزی که در قلب تمام ایران، پیر و جوان، کوچک و بزرگ تا ابد درخشان خواهد ماند.

استان مازندران با تقدیم بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دین خود را به نظام و کشور اسلامی ایران ادا کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 12 =