کد خبر : 212121
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۱۰
-

تهدید مشترک «کرونا» را می‌توان به سرمایه‌ای برای فردای ایران بدل کرد

تهدید مشترک «کرونا» را می‌توان به سرمایه‌ای برای فردای ایران بدل کرد

به گزارش قائم آنلاین، حسین نورانی‌نژاد در گفت‌وگو ، اظهار کرد: تاکنون کمتر موجودی چنین یکسان و بدون تفاوت گذاشتن بین‌مان به سراغمان آمده بود. چنین اجماعی برای مهم و دشمن دانستن یک موجود نیز سابقه نداشته است. او هر کسی را می‌خواهد از پا بیندازد و در مقابل هر کسی در ایران و جهان

به گزارش قائم آنلاین، حسین نورانی‌نژاد در گفت‌وگو ، اظهار کرد: تاکنون کمتر موجودی چنین یکسان و بدون تفاوت گذاشتن بین‌مان به سراغمان آمده بود. چنین اجماعی برای مهم و دشمن دانستن یک موجود نیز سابقه نداشته است. او هر کسی را می‌خواهد از پا بیندازد و در مقابل هر کسی در ایران و جهان دل در گرو نابودی او بسته است. صحبت از کروناست، این خصم جان و سلامتی آدمیان.

وی ادامه داد: روزهای اول که آمد، خود عامل اختلاف شد. برخی اساسا وجودش را در ایران تکذیب و ساخته و پرداخته یک توطئه بزرگ معرفی کردند. برخی می‌گفتند آن را ساخته‌اند تا کاهش حضور در انتخابات را به آن ربط دهند. نقطه مقابلشان، توهم توطئه دیگری بود که می‌گفت این دروغ را دامن زدند که مردم رای ندهند. اما گوش‌های این ویروس مهاجم بدهکار این حرف‌ها نبود. او تاخت و در ضعف و ملاحظه‌کاری و جدی نگرفتن روزهای آغازین، اهمیت جدی گرفتن خود را جا انداخت. حالا دیگر آن بحث‌های سیاسی اولیه رنگ باخته و وقت حفاظت از جان خود و تک تک کسانی رسیده که در معرض این هیولای میکروسکپی هستند.

نورانی نژاد گفت: آمار مبتلایان درست و دقیق باشد یا نباشد، خبررسانی اولیه سیاسی باشد یا نباشد، از مسئولان بهداشت و درمان کشور خوشمان بیاید یا نیاید، در روزهای ابتدایی اگر قرنطینه می‌شد بهتر بود یا نه، نهایتا باید با فرماندهی همین تیم و پذیرش محوریت دستورات جامعه پزشکی به پیش رفت.

این فعال سیاسی تصریح کرد:حال حاضر، هیچ وقت خوبی برای تسویه حساب و سیاسی‌کاری نیست. حتی می‌توان گفت که زمان، زمان گذشت و بخشش هر چه بیشتر و اعتماد به یکدیگر است. چاره دیگری هم نداریم. در روزهای ابتدایی، یکی از خویشانم در قم، مشکوک به کرونا تشخیص داده شد. او بستری شد و متاسفانه درگذشت. در آن احوال، شرایط بسیار سخت برای خانواده آن مرحوم به لحاظ ناآشنایی با آنچه باید انجام دهند و شرایط بسیار ناگواری که برای تدفین داشتند را تلاش کردم به اطلاع مسئولان برسم که نشد.

سخنگوی حزب اتحاد گفت: نهایتا جهت جدی گرفته شدن مساله و اصلاح امور و عدم تکرار آنچه رخ داد برای دیگر هموطنان مبتلا، تلاش کردم تا بدون طعن و توهین، مسائل پیش آمده را اطلاع‌رسانی کنم و در این بین از انتشار اخبار غیر موثق یا مواردی که تبعاتش صرفا افزایش نگرانی بدون اثر مثبت بر اصلاح روندها بود، اجتناب کردم.

نورانی نژاد خاطرنشان کرد: در این بحران، هیچ مقام و جناحی، «دیگری» نیست. بی گمان همه یک هدف دارند و آن نابودی کرونا و نجات جان و حفظ سلامت شهروندان است. در این راه، اگرچه ممکن است در روش‌ها اختلاف نظر باشد، اما نمی‌توان ضرورت وحدت فرماندهی و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های شخصی و جمعی را نفی کرد. این بحرانی است که اگر خوب عمل کنیم، شاید در فردایش خود را بیش از پیش در کنار و دوستدار هم بیابیم‌.

وی افزود: این تهدید مشترک را با نگاهی انسانی می‌توان به سرمایه‌ای برای فردای ایران بدل کرد. حتی فراتر از آن، این بحران جهانی را می‌توان به محملی برای اولویت بخشیدن جان و امنیت و کرامت آدمی بر هر منفعت و باور دیگری در جهان بدل ساخت. چه، دشمنی که در انتخاب هدفش وقعی به جنسیت و رنگ و باور و ژن و ملیت و قوم و مقام و منصب نمی‌نهد، می‌تواند جهان و جامعه‌ای را مقابل خود بسازد که در این مصاف، هیچ تبعیضی را درون خود قائل نیست.

وی در پایان گفت: بر این اساس، به خصوص بر مسئولان است که با انتقال پیام یکی بودن خود با عامه مردم در این بحران که متاسفانه در مواردی رعایت نشده یا دست کم جامعه چنین برداشت تبعیض‌آمیزی کرده است، این بحران را به زمینه‌ای برای افزایش وفاق و سرمایه اجتماعی کشور بدل سازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 18 =