کد خبر : 212053
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب با خانه‌نشینی کرونایی

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب با خانه‌نشینی کرونایی

به گزارش قائم آنلاین، مدتی است ویروس کرونا زندگی همه مردم را درگیر کرده، تمام کشور اعم از مسئولین و مردم برای مبارزه با این ویروس مرموز با همدلی و همراهی هم بسیج شدند تا آن را شکست دهند. در خط مقدم مبارزه با کرونا قطعاً پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی حضور

به گزارش قائم آنلاین، مدتی است ویروس کرونا زندگی همه مردم را درگیر کرده، تمام کشور اعم از مسئولین و مردم برای مبارزه با این ویروس مرموز با همدلی و همراهی هم بسیج شدند تا آن را شکست دهند.

در خط مقدم مبارزه با کرونا قطعاً پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی حضور دارند، اما مجاهدت‌ها تنها به مراکز بهداشتی و درمانی ختم نمی‌شود.

امسال برای پرسنل شرکت آب و فاضلاب شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد، با توجه به توصیه‌های موکد متولیان بهداشت مبنی بر شستشوی مکرر دست‌ها در فواصل کوتاه‌مدت و شیوع گسترده این ویروس در اسفند (به عنوان یکی از ماه‌های پرمصرف آب و افزایش شستشوی نوروزی) مصرف آب شکل فزاینده‌ای یافت و این مسئله کار مجموعه شرکت آب و فاضلاب مازندران را سخت‌تر کرد. اگر تلاش شبانه‌روزی این مجموعه در کنار زحمات کادر بهداشت و درمان نبود یقینا مشکل حال حاضر وضعیت حادتری پیدا می‌کرد.

برای حفظ وضعیت پایدار انتقال آب در کشور وزارت نیرو تمهیداتی اندیشیده و شخص دکتر اردکانیان در دستوری اکید همه شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه را ملزم کرد از حداکثر ظرفیت مجموعه برای تامین آب و برق مورد نیاز مراکز درمانی و منازل استفاده کنند.

همچنین تلاش شده انرژی صنایع تولیدی نیز به شکل کاملا پایدار در اختیار این واحدها با اولویت واحدهای تولیدی تجهیزات و اقلام بهداشتی قرار گیرد.

استان مازندران علاوه بر مصارف شهروندان به دلیل پذیرا بودن مسافر همواره از ریسک بالاتری نسبت به سایر استان‌ها در زمینه تامین آب مواجه است، متاسفانه علیرغم هشدارهای مسئولین استان و کشور برای خودداری از سفر به مازندران و محدودیت‌های مبادی ورودی استان، عده‌ای از هموطنان به بهانه‌های مختلف راهی این دیار شدند. این مسئله ضمن تهدید سلامت شهروندان در شرایط بحرانی‌، وضعیت مصرف تامین پایدار آب را نیز تهدید می‌کند.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خانه‌نشینی کرونایی در مازندران موجب افزایش بیش از ۴۰ درصدی مصرف آب شده به طوری‌که سرانه مصرف آب در استان از ۲۱۰ لیتر به ۳۰۰ لیتر در شرایط فعلی رسید. این میزان افزایش در بازه زمانی اسفند تا نوروز قطعا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

عبدالهی تمام نیروهای شرکت را برای خدمتگزاری بسیج کرده و در دستوری اکید خواستار تلاش مضاعف همکاران شده تا آب هیچ شهر و روستایی قطع نشود، یقینا در این شرایط مجموعه نیروهای شرکت آب و فاضلاب مازندران به صورت شبانه روز با مجاهدت خاموش در تلاشند تا آب این مایه حیات بشر که این روزها سلامت همه ما در گرو آن است به صورت مستمر برقرار باشد.

در این روزها که همه از کمبود ماسک و الکل و سایر مواد ضد عفونی کننده می‌نالند، تلاش این گمنامان عرصه آبرسانی باعث شده هیچ خللی در زندگی مردم احساس نشود و شرایط در این بخش کاملا عادی است. ضمن دست‌مریزاد به این مجاهدان خط‌مقدم جبهه سلامتی و خدمت‌گزاری خالصانه و متعهدانه ضروری است مردم فهیم و قدردان استان، ضمن حفظ آرامش از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند.

یقینا این مشکل مقطعی است و با همراهی و همدلی مردم و مدیریت مصرف‌، امکان برخورداری همه مردم از آب فراهم خواهد شد. با غلبه بر این ویروس، روزهای شاد و فرح‌بخش بهاری در انتظار همه ماست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =