کد خبر : 211888
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
-

۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا به پزشک نیاز ندارند

۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا به پزشک نیاز ندارند

به گزارش قائم آنلاین، مهدی فکوری در گفت‌وگویی ، بابیان اینکه تنها راه محافظت از افراد در برابر کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی و خانوادگی است گفت: ترس و ازدحام یکی از موارد ابتلای به این ویروس است و از مردم خواهش می‌کنیم از حضور غیرضروری در خیابان‌ها خودداری کنند و در صورت حضور حتماً

به گزارش قائم آنلاین، مهدی فکوری در گفت‌وگویی ، بابیان اینکه تنها راه محافظت از افراد در برابر کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی و خانوادگی است گفت: ترس و ازدحام یکی از موارد ابتلای به این ویروس است و از مردم خواهش می‌کنیم از حضور غیرضروری در خیابان‌ها خودداری کنند و در صورت حضور حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند و با ورود به منزل دست خود را با آب‌صابون بشویند.

وی با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد از افرادی که مبتلا شدند به پزشک نیاز ندارند اظهار کرد: اگر علائم تب بالا همراه با سرفه، خستگی و کوفتگی بدن و تنگی نفس داشتند حتماً به پزشک مراجعه کنند و در غیر این صورت نیاز به مراجعه به بیمارستان نیست.

رئیس مرکز بهداشت و درمان جویبار با اشاره به اینکه مردم حتی‌المقدور از مراجعه به بیمارستان‌ها پرهیز کنند بیان کرد: مراجعه بی‌مورد به بیمارستان ممکن است احتمال آلودگی آنان را افزایش دهد و تمامی پزشکان خانواده موظف هستند به‌صورت حضوری یا غیرحضوری به‌صورت تماس تلفنی پاسخگوی سؤالات بیماران خود باشند.

فکوری تصریح کرد: عمدتاً افرادی که دارای سن بالا یا بیماری زمینه‌ای مانند آسم، بیماری قلبی و ریوی، ضعف سیستم دفاعی بدن، بیمارانی که در حال شیمی‌درمانی هستند و یا کسانی که دیابت پیشرفته دارند در معرض خطر هستند و باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: افراد در منازل نیز، در سطوحی که میزان تماس زیاد است با محلول الکل یا با وایتکس ضدعفونی کنند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان جویبار بیان کرد: اکثر بیماران بدون علامت و حال بد بهبود پیدا می‌کنند و درصد کمی هستند که علائم در آن‌ها بروز پیدا می‌کند که با مشاوره با پزشک خود ریسک رو به حداقل برسانند.

فکوری به سامانه غربالگری و مراقبت از کرونا وزارت بهداشت اشاره و عنوان کرد: در این سامانه (www.salamat.gov.ir) افراد با پاسخ به چند پرسش ساده می‌توانند از سلامت وضعیت خود مطلع شوند و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد پیگیر سلامت افراد از طریق مراکز بهداشتی و درمانی خواهند بود.

وی در مورد وضعیت مبتلایان به این ویروس در شهرستان جویبار گفت: ظرفیت بیمارستان این شهرستان به مرز تکمیل رسیده است که انشالله با ترخیص بهبودیافتگان فضا برای مراجعه‌کنندگان ایجاد خواهد شد و تمهیداتی نیز در فرمانداری اندیشیده شده که اگر نیاز به مرکز پشتیبانی دیگری باشد آن‌هم انجام خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان جویبار در پاسخ به سؤال مربوط به آمار مبتلایان در جویبار اظهار کرد: آمارها به‌صورت روزانه به وزارت بهداشت اعلام  و به‌صورت متمرکز از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی می‌شود.

فکوری افزود: اعلام آمار کمکی به مردم نمی‌کند و به همین دلیل خودمان را درگیر آمار نمی‌کنیم و آن کاری که مردم باید انجام دهند رعایت نکات بهداشتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =