کد خبر : 211672
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۱۵
-

نماینده تبریز: تنها راه پیشگیری از شیوع کرونا ماندن در خانه است

نماینده تبریز: تنها راه پیشگیری از شیوع کرونا ماندن در خانه است

به گزارش قائم آنلاین، شهاب الدین بیمقدار در گفت‌وگو ، با تاکید بر ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پزشکی و ماندن در خانه در شرایط فعلی، بیان کرد: پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رفتن به مسافرت در شرایط کنونی فوق العاده ضروری است. این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه تاکید کرد:

به گزارش قائم آنلاین، شهاب الدین بیمقدار در گفت‌وگو ، با تاکید بر ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پزشکی و ماندن در خانه در شرایط فعلی، بیان کرد: پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رفتن به مسافرت در شرایط کنونی فوق العاده ضروری است.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه تاکید کرد: باید جلوی مسافرت های غیر ضروری گرفته شود. متاسفانه شاهدیم که بعضا مردم تهران از شهری آلوده قصد سفر به مقصدی آلوده نظیر گیلان و مازندران دارند. بنده کلیپی در فضای مجازی دیدم که فردی با افتخار می‌گفت ما مامور راهداری را شکست دادیم و به سمت شمال می رویم. این رفتارها در شرایط کنونی غیر اخلاقی و ناپسند است.

وی در ادامه با بیان اینکه «ما از ابتدا نیز به وزارت بهداشت پیشنهاد قرنطینه شهرهای آلوده را دادیم، اما اجرایی نشد» اظهار کرد: این ویروس به سرعت در حال شیوع است و از تماس انسان با انسان یا انسان با سطوح منتقل می شود. اکنون تنها راه پیشگیری و مدیریت شیوع این ویروس ماندن در خانه است. بی توجهی یک فرد به این توصیه ها می تواند سلامت سایر اعضای جامعه را تهدید کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: خوشبختانه امروز همه علما نیز دستورات ستاد مقابله با کرونا را تایید کردند. مردم نیز باید به این دستورات توجه ویژه داشته باشند. از سوی دیگر باید برای اقشار آسیب پذیر نظیر کارگران، دست فروشان و افراد روزمزد فکری شود. دولت باید از طریق صندوق توسعه ملی با اذن رهبری مبلغی برای حمایت از این قشر در شرایط کنونی برداشت کند و طرحی حمایتی فراهم کند.

بیمقدار در پایان خاطرنشان کرد: ادارات نیز باید به صورت شیفتی شده و تا جایی که امکان دارد از طرفیت دور کاری استفاده شود. امروز هم امکان تحصیل و هم امکان انجام کارهای اداری از راه دور وجود دارد. در استان آذربایجان شرقی نیز از استاندار تقاضا کردیم که ورود مسافران ممنوع شود. مردم با ماندن در خانه می توانند جلوی شیوع این بیماری را بگیرند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + نه =