کد خبر : 211248
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
-

اعلام ۳۰ روز وضعیت فوق‌العاده در فلسطین در پی شیوع کرونا

اعلام ۳۰ روز وضعیت فوق‌العاده در فلسطین در پی شیوع کرونا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، دستور اعلام وضعیت اضطراری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان از سوی محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین اعلام شد و وی تاکید کرد تمامی مدارس، کالج‌ها و مهدهای کودک تعطیل می‌شوند و تمامی سفرهای گردشگران خارجی نیز لغو می‌شود. اشتیه پنجشنبه شب اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، دستور اعلام وضعیت اضطراری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان از سوی محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین اعلام شد و وی تاکید کرد تمامی مدارس، کالج‌ها و مهدهای کودک تعطیل می‌شوند و تمامی سفرهای گردشگران خارجی نیز لغو می‌شود.

اشتیه پنجشنبه شب اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم تا در تمامی مناطق فلسطین و به منظور مقابله با با خطر شیوع و انتشار کرونا ویروس و جلوگیری از گسترش آن وضعیت فوق‌العاده اعلام کنیم.

وی در رام‌الله واقع در کرانه باختری گفت، تشکیلات خودگران تصمیم گرفته تا تمامی معبرها و گذرگاه‌های مرزی را ببندد.

این اقدامات احتیاطی پس از آن اعلام شد که وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان اعلام کرد، مقام‌های امور بهداشتی هفت مورد مثبت به این ویروس را شناسایی کرده‌اند که همگی آنها از کارمندان فلسطینی یک هتل در بیت لحم هستند.

مقام‌های بهداشتی فلسطین گفتند، آنها متوجه شده‌اند که این افراد با گردشگرانی که اخیرا به این هتل آمده بودند در تماس بودند.

اسقف کلیسای المهد بیت لحم نیز اعلام کرد که برای دو هفته این کلیسا را تعطیل می‌کند و تمامی کلیساها و مساجد در این منطقه نیز تعطیل می‌شوند.

وزارت گردشگری فلسطین نیز اعلام کرد، ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به هتل‌های کرانه باختری برای دو هفته اجرایی می‌شود.

در همین حال، نفتالی بنت، وزیر جنگ اسرائیل نیز به ارتش دستور داده تا با همکاری تشکیلات خودگران، بیت‌لحم را محصور کنند و از پنجشنبه عصر فعالیت‌های اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در این منطقه ممنوع شده است.

حماس در غزه اما اعلام کرده که دستور نخست وزیر فلسطین تنها مربوط به کرانه باختری است.

اقدامات محافظتی ضربه‌ای به بیت‌لحم است که اقتصاد آن به شدت به حضور گردشگران و حضور آنها در کلیسای محل تولد عیسی مسیح (ع)، المهد بستگی دارد.

فرماندار فلسطینی نابلس نیز پنجشنبه و در پی احتیاط، دستور به تعطیلی تمامی اماکن مذهبی مسیحیان و مسلمانان داد.

مقام‌های بهداشت اسرائیل نیز اعلام کرده‌اند که ۱۵ فرد به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند.

روز چهارشنبه، اسرائیل دستور داد تا افرادی که از آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش و سوئیس آمده‌اند، در خانه‌های خود قرنطینه شوند و تمامی رزمایش‌های نظامی با فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا را لغو کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 3 =