کد خبر : 211066
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۲۵
-

یک مسئول انتقاد کرد: ناهماهنگی دستگاه‌ها در مبارزه با احتکار اقلام بهداشتی

یک مسئول انتقاد کرد: ناهماهنگی دستگاه‌ها در مبارزه با احتکار اقلام بهداشتی

به گزارش قائم آنلاین، علی رهبری با ‌اشاره به لزوم ایجاد شفافیت و جلوگیری از احتکار کالاهای سلامت‌محور همچون ماسک در شرایط فعلی گفت: فلسفه ایجاد سامانه جامع انبارها، رصد کالا از بدو ورود و یا تولید تا محل عرضه به مصرف‌کننده نهایی بوده است، اما این اتفاق در حوزه اقلام سلامت‌محور به دلیل عدم

به گزارش قائم آنلاین، علی رهبری با ‌اشاره به لزوم ایجاد شفافیت و جلوگیری از احتکار کالاهای سلامت‌محور همچون ماسک در شرایط فعلی گفت: فلسفه ایجاد سامانه جامع انبارها، رصد کالا از بدو ورود و یا تولید تا محل عرضه به مصرف‌کننده نهایی بوده است، اما این اتفاق در حوزه اقلام سلامت‌محور به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله گمرک رخ نداد و رهگیری کالا در این حوزه صورت نگرفت.

رئیس‌ مرکز توسعه تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود با‌ اشاره به نامه گلایه آمیز وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور درخصوص احتکار ماسک توسط سودجویان افزود: تا آنجایی که بنده مطلع هستم، تعدادی از این ماسک‌ها وارداتی بوده است؛ بر همین اساس از آنجایی که برای رهگیری این ماسک‌ها از گمرک تا مرحله انبارش، نیازمند همکاری این نهاد بودیم، متاسفانه همکاری لازم از سوی گمرک انجام نگرفت.

گفتنی است این روزها که ویروس کرونا در کشور دردسرساز شده و تقاضای مردم برای اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده افزایش یافته، برخی افراد سودجو اقدام به احتکار این کالا می‌کنند. در این شرایط برخورد با این دلالان بیش از گذشته ضرورت دارد و حتی ریاست قوه قضائیه هم به مسئولان قضائی کشور تأکید کرده است که هیچ‌گونه مماشاتی با این افراد صورت نگیرد.

البته تاکنون برخوردهایی نیز با محتکران صورت گرفته است. از جمله، بازرسان سازمان صمت استان تهران طی هفته جاری ۲۵ میلیون انواع دستکش‌های طبی و بیش از دو هزار و ۷۸۰ لیتر انواع مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده از محتکران کشف کرده و به مراجع قانونی تحویل دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کشف پنج هزار ماسک تقلبی هم خبر داده است.

بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، حداکثر نرخ فروش به مصرف‌کننده نهایی هر عدد ماسک سه لایه ۴۱۰ تومان و ضمن اینکه ماسک N95 نیز به دلیل مصارف مورد نظر در مراکز درمانی عرضه می‌گردد. همه داروخانه‌ها و مراکز عرضه مکلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسک سه‌لایه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 16 =