کد خبر : 210798
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
-

مورد مثبت کرونا در نکا نداریم

مورد مثبت کرونا در نکا نداریم

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا خانجانی در گفت‌وگو ، به آخرین اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان نکا در موضوع کرونا پرداخت و اظهار کرد: از حدود یک ماه قبل اقدامات لازم در زمینه کرونا آغاز شد و همه تلاش و دغدغه ما این است که آموزش دهیم تا مردم رعایت کنند. وی افزود: ویروس

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا خانجانی در گفت‌وگو ، به آخرین اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان نکا در موضوع کرونا پرداخت و اظهار کرد: از حدود یک ماه قبل اقدامات لازم در زمینه کرونا آغاز شد و همه تلاش و دغدغه ما این است که آموزش دهیم تا مردم رعایت کنند.

وی افزود: ویروس کرونا از دسته ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی است که ما هر سال درگیر آن هستیم اما چیزی که ما را می‌ترساند تنها خطر همه‌گیری آن است و به همین دلیل از مردم خواهش می‌کنیم تا یک سری نکات از جمله مراجعات غیرضروری به خاطر عدم انتقال به یکدیگر نداشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اهمیت عدم حضور در اجتماعات، خاطرنشان کرد: ممکن است که یک نفر مبتلا اما در دوره نهفتگی بوده و هیچ  علائمی بروز نکرده باشد که باعث انتقال به افراد دیگر شود به همین خاطر همه تمهیداتی که دیده شده را اگر مرور کنید می‌بینید که نمازهای جمعه و جماعت، مدارس و تالارها تعطیل شدند و این به این معنی است که ما اجتماعی نداشته باشیم.

این مسئول خواستار ماندن افراد در منزل برای کاستن از رفت‌وآمدهای غیر ضروری شهروندان شد و اضافه کرد: اگر فردی علائم دارد نیز در خانه یک اتاق را به آن اختصاص دهیم تا در منزل بماند و با بقیه افراد خانه در ارتباط نباشد یعنی قرنطینه در منزل شده و در اجتماع حاضر نشود تا به افراد دیگر این بیماری را انتقال ندهد چراکه اگر در جمعیت ۱۲۰ هزار نفری نکا این بیماری شیوع پیدا کند و حتی اگر به ازاری هر هزار نفر یک نفر هم دچار مشکل شود امکانات و وسایل شهرستان ممکن است پاسخگو نباشد.

وی گفت: ما تمام امکانات و تجهیزات را در نظر گرفتیم، بیمارستان‌ها آماده بوده و به آن‌ها هشدار داده شد که بیمارانی که معمولی هستند ترخیص شوند و بیمارانی که جراحی‌های ضروری دارند بمانند و تا حد امکان درمانگاه‌های صحرایی را نیز درصورت لزوم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

* توجه ویژه به رعایت نکات طب ایرانی
خانجانی در ادامه با تأکید بر آمادگی کامل شبکه بهداشت و درمان برای مدیریت شرایط فعلی، تصریح کرد: در شبکه بهداشت هم با آمادگی صددرصد در دو شیفت صبح و عصر فعال هستیم همچنین درمورد آموزش منزل به منزل  مورد اشاره وزیر بهداشت نیز هم اکنون کارشناس‌های ما به شکل دو نفره یا سه نفره در سطح روستاها و در سطح شهر به درب منازل مراجعه می‌کنند و آموزش می‌دهند.

وی افزود: نه خود ما و نه این گروه آموزشی از ماسک استفاده نمی‌کنیم تا به مردم نشان دهند که اگر فاصله یک متری را رعایت کنند، خطر ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اهمیت رعایت نکات طب ایرانی در پیشگیری از ابتلا به کرونا، اذعان کرد: طب ایرانی رسمی پزشکان متخصص عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که موارد رسمی مستند و در واقع ثابت شده که باعث افزایش سطح ایمنی بدن می‌شود را آماده کردیم و از طریق فایل در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم تا رسانه‌ها در اختیار مردم قرار دهید تا مطالعه و استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: از آب گرم و مایعات استفاده کنیم که تأثیرگذار است، از مصرف برخی غذاها باید پرهیز کنیم یکی از توصیه‌هایی که در طب ایرانی داریم کنترل ترس و استرس است، باید در کمال آرامش با رعایت همه نکات و توکل به خدا نگران نباشیم و این بیماری را شکست دهیم.

وی گفت: ما انسان‌های موحدی هستیم، مسلمانیم، شیعه هستیم، از سربازان امام زمان(عج) هستیم پس باید خود و جامعه خود را حفظ کنیم که از شر این ویروس که مهمان ناخوانده است، با وحدت، با تلاش، همدلی ، بینش و علم خلاص شویم.

* پرهیز از خرافات
خانجانی تأکید کرد: خرافات را کنار بگذاریم نگوییم که من اینجا را دست می‌زنم و مبتلا نمی‌شوم، این یک ویروس است و برایش فرقی نمی‌کند که فرد چه کسی و در چه جایگاهی باشد بلکه انتقال پیدا می‌کند و هر کسی ممکن است مبتلا شود، پس رعایت کنیم که مبتلا نشویم.

وی افزود: حفظ سلامتی و رعایت نکات بهداشتی براساس عقل، دین و شرع هم در اولویت است که خوشبختانه مقام معظم رهبری و مراجع عظام هم فرمودند که صمیمانه تشکر می‌کنیم که مردم همه رعایت ‌کنند، ما هم خادمین و سرباز مردم و سرباز سلامت و ولایت هستیم و شبانه روز تلاش و کوشش می‌کنیم که بتوانیم جامعه سالم داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: هنوز در شهرستان نکا مورد مثبتی از ابتلا به کووید۱۹ نداشتیم و اگر بیماری در بیمارستان بستری شده موارد سرماخوردگی و آنفولانزا بوده است و اگر مورد مثبتی وجود داشت به صورت رسمی اعلام می‌شد، با رعایت تمام نکات هیچ مورد مثبتی ثبت نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + سه =